Start > Körkortsforum > Hur pluggade du inför teoripro…

Hur pluggade du inför teoriprovet?

slammaren 2011-08-27 19:41 ! Citera #
Hur pluggade du inför teoriprovet?
Så här ser min plan ut i alla fall.
1.Jag läser först ut Körkortsboken en gång, och sedan svarar jag på frågor med alternativ.
2. Gör steg ett en gång till.
3. Klar :D
evelinafj 2011-08-31 16:20 ! Citera #
Alla lär sig ju olika, men jag gör såhär:
1. läst ut hela boken
2. kollar av vad jag kan med hjälp av teorifrågor på datorn
3. lär mig det jag inte kunde av frågorna
4. läser igenom boken igen, high lightar och antecknar det viktigaste
5. pluggar på det
6. testar mina kunskaper med frågor igen
7. läser på det jag hade fel på
8. läser igenom boken igen
9. DONE!
kleinemonster 2011-09-11 21:55 ! Citera #
Intressant att läsa!

Bidrar med min egen plan:
Läsa två teoriböcker; du och jag i trafiken och körkortsboken. Svara på tillhörande frågor.
Använda mig av teoriapparna Vägmärken SE och Trafikteori
Göra tester på körkortonline och på körskolan
Gå på teorilektioner
Läsa körkortsboken igen - pärm till pärm.
Förstå allt!
Träna vägmärken en miljon gånger

Jag tror att det är viktigt att man verkligen förstår så att man snabbt kan relatera till sina kunskaper när man är ute och kör - körkort eller övningskörning. :)
Lycka till!
Gäst 2011-09-12 00:45 ! Citera #
Jag är i slutfasen av min körkortsutbildning och jag kan för en gångs skull säga att jag är stolt över hur bra jag har pluggat inför detta.

Läste igenom boken en gång.
Fullföljde hela TEO 2011 ca 2-3 gånger. Har gjort uppemot 30-40 slutprov om inte mer.

Därefter körde jag igenom Bonniers Trafikskola 2011 (jag lyssnade på allt som fanns att säga och gjorde alla delmoment) Runt 30 slutprov där med.

Boken lästes igen, och planerar att göra det igen. Internetbaserade hjälpmedel som körkortsonline använder jag mig fortfarande av.

Sedan så har jag ett väldigt stort word dokument á la 30 A4 sidor med massor av anteckningar om saker man inte kunde som ska läsas igenom innan teoriprovet. Jag har även pluggat regelbundet för att inte glömma bort väsentliga delar.

Som ni ser förbereder jag mig maximalt :D
Anna90 2011-09-19 15:47 ! Citera #
Jag läste teoriboken men använde också en kortlek som heter Teorikort när jag skulle ta körkortet. Jag fick den i present och korten hjälpte mig att komma ihåg teorin från boken. Det fanns många bra frågor och jag kunde själv skriva in egna frågor som jag ville öva mer på. ;)
Gäst 2011-09-22 15:08 ! Citera #
Jag håller just nu på att läsa teoriboken. Skulle även behöva lite frågor men har ingen aning om hur man kan få detta... Skulle varit mycket bra om någon visste hur man kan fixa så man kan göra lite frågor med alternativ! :)
sarawarneryd 2011-12-15 11:50 ! Citera #
Jag började med att läsa boken en gång grundligt så jag fick ett hum om vad som gäller i trafiken! Sedan efter detta började jag köra, och i och med att man kör lär man ju sig även vissa trafikregler! När min körkortsutbildning pågått under ett tag så började jag med att jag göra väldigt många prov, och det är enligt mig det mest effektiva sättet men alla lär ju sig olika så man får väl prova vad som passar bäst för en själv.
tjugosexan 2011-12-20 17:30 ! Citera #
Jag har läst teorikursen för x antal år sedan och har nu satt igång igen nu när motivationen är tillbaka. Nu har jag ett tag kvar tills teoriprovet men jag försöker läsa boken så mycket det bara går. Igår läste jag ut hela boken från början till slut och tänkte försöka läsa den ett par gånger till för att sedan byta av med teori-appar och körkortsfrågor här på internet.
Passar även på att fråga min privata handledare och andra med körkort om det är någon fundering som dyker upp i huvudet :)
noneon 2011-12-22 20:15 ! Citera #
Jag läste igenom boken en gång, samtidigt som jag började lära mig köra. Lärde mig mycket under körningen också, frågade min handledare om varje skylt vi åkte förbi osv. Sedan gjorde jag STR:s faser på internet och när provet började närma sig läste jag igenom boken igen. Klarade teoriprovet med 64/65.
Gäst 2012-01-15 13:52 ! Citera #
Dataövningar tror jag är bäst efter man gått igenom boken. Men vem har de nyaste frågorna??? Finns att köpa dataövningar på flera sidor med olika priser... Det finns även några sidor med gratis frågor men jag tror att man måste ha ett komplett program så att man vet att man klarar alla frågorna. Då kan man gå igenom allt en gång till innan skrivningen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:13
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo