Som rubriken lyder, undrar jag om det finns tillgång till miniräknare på provet? Exempelvis för att räkna ut bromsstäckor, koncentrationen av alkohol i öl och så vidare. Här på körkortonline kommer det rätt så många sådan frågor, händer samma sak på teoriprovet kommer jag säkert vara för nervös för klara av huvudräkning.
Nej, man får inte ha miniräknare på provet. Man måste räkna i huvudet om det kommer någon sådan fråga!
Nej du får inte använda miniräknare. Det enda du får ha på bordet är vattenflaska.
Annars kan du skaffa dig en digitalklockan me miniräknare, tror inte de säger något bara för att du kolla tiden?
Bättre att lära dig formeln i huvudet och lära dig räkna med den. Det är egentligen inte så svår matte.
Nej man får som sagt inte använda miniräknare, vilket jag tycker är synd. tycker inte matte ska behöva ingå i teoriprovet!
Miniräknare är tillåtet numera. Skrev provet idag och det låg en liten miniräknare på bordet... men fick inte en enda fråga som krävde några beräkningar... men skönt att det finns iaf!