Start > Körkortsforum > Min man blir min handledare

Min man blir min handledare

Gäst 2012-01-17 22:51 ! Citera #
Hoppas det blir bra :)
SandraT88 2012-01-18 14:07 ! Citera #
Jag övningskör med min sambo, visst var det problem från början. Mycket tjafs och sådant. Vi bestämde oss att han inte skulle vara min handledare längre, då blev ju övningskörningen uppskjutet. Men under de senaste månaderna så har jag börjat övningsköra igen med en trafikskola och det tycker jag är jätte bra. Och när jag började lära mig mer så gick det ju lättare att övningsköra med sambon igen. Det var bra att man kombinerar med trafikskola och övningskörningen hemma.

Problemet i sig när man övningskör med en nära är att det oftast blir konflikter och det sägs ju att det blir enklare när man övningskör med någon som man inte känner. Men nu har jag tyckt att det har gått bra med att övningsköra med sambon. Det viktiga är att man kommunicerar mycket och berättar hur man tänker och tycker. Samtidigt ska man tala om för den handledaren man har hemma om hur man vill att de ska bete sig när man gör något fel. Alla har väl någon gång gjort fel.

Mitt tips är att prata mycket med den som du övningskör med, försök att hitta det roliga med att övningsköra.
tjugosexan 2012-04-22 11:13 ! Citera #
Förstår inte riktigt varför det skulle vara ett problem med att mannen är handledare. Min sambo är min handledare och det går hur bra som helst.
myomysan 2012-05-10 13:57 ! Citera #
Jag önskar verkligen dig lycka till. ett körkort handlar om allt för mkt pengar för att du inte ska ge detta chansen. själv har jag kört med förra sambon... det gick sådär, men mängdträningen det gav var värt ”bråket”. ska väl tillägga att anledningen till att det tog slut inte var pga att vi övningskört =)
Miimz 2014-07-17 16:15 ! Citera #
Jag övningskör också med min sambo. Visst blir det lite tjafs emellanåt, men det blir det väl alltid i en relation? :) Jag ser inte alls varför det skulle vara ett hinder. Känner man att det går, så ska man köra på det.
Niina 2014-11-22 21:20 ! Citera #
Om ens partner är handledare och det inte fungerar, om det blir bråk, så har men stora problem med sin relation och bör se över den. :|

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 08:59
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor