Start > Körkortsforum > Min man blir min handledare

Min man blir min handledare

yaya 2011-08-15 14:06 ! Citera #
Jag ska enbart ha min man som handledare då vi bor ihop.
Han har många års erfarenhet.
Gäst 2011-08-15 14:28 ! Citera #
Lycka till men du kommer inte att ha det så lätt
Stoffe 2011-08-21 14:02 ! Citera #
Okej ^^ Blir säkert bra!
sten 2011-08-21 16:30 ! Citera #
Det kan både vara positivt och negativt. Det kan ju tyvärr drabba eran relation, eller så stärker den relationen mera istället. Att ta körkort är en stor sak, så varför inte dela det med en person man tycker mycket om?

Låter som en bra ide i huvudtaget :)
LarssonK 2011-09-14 00:55 ! Citera #
Det låter bra, försök bara planera in körningen och eventuella konfliker.
Om handledaren påpekar något är det bra att köra in till kanten och prata sansat om problemet. Glöm också inte att lyssna på din handledare, även ifall du tror att du har rätt så har ju faktiskt handledaren mycket mer erfarenhet!
Adddde 2011-12-07 22:30 ! Citera #
På min handledarutbildning, eller rättare sagt introduktionutbildning, var det en som kom dit med sina föräldrar. För enligt henne, om hon fortsatte övningsköra med pojkvännen skulle de längre inte kunna vara ihop.. :D

Mitt tips och det jag gillar är att innan man börjar med utbildningen så skriver man en lista.

Hanledaren skriver en lista för ”hur en bra elev ska vara”. Eleven skriver en lista för ”hur en bra handledare ska vara”.

Byt listor, sitt och fundera över svaren och ha sedan en seriös diskussion. Ta också upp: ”om en konflikt uppstår hur löser vi den”. Handledaren bör också efter ett ”utbrott” förklara anledningen till utbrottet och erkänna ifall det var nödvändigt, och i så fall varför.

Desto närmare personen är dig desto fler konflikter brukar uppstå verkar det som, Lycka till med körningen!
Aivi 2011-12-20 12:26 ! Citera #
Jag kör också med min man, funkar hur bra som helst och har aldrig varit något problem. Tar förhållandet slut pga övningskörning så var man nog inte ett så starkt par som man kanske trodde.
Ebboba 2011-12-25 23:30 ! Citera #
Jag kör också med min man, det fungerar alldeles utmärkt. Jag tror att det hade varit mycket svårare med kommunikationen om jag hade övningskört med mina föräldrar. Föräldrarna hade lätt upplevts som tjatiga och jag hade velat hävda mig mer och visa att jag visst kan. Min man och jag är jämbördiga parter och det är guld värt :D
Gäst 2011-12-26 18:16 ! Citera #
Hej!

Jag tycker det är en god idé. Att börja övningsköra med någon familjemedlem gjorde jag. Det gick mycket bra då min far lärde mig både hemma och i bilen. Vi gick igenom grunder såsom gas, broms, koppling och växling hemma och när vi satt i bilen kom jag ihåg dessa om efter ca 15 min kom det igång. Hemma kan man alltid gå igenom det man man gjorde fel, rätt och vad man bör tänka på till nästa gång. Man känner sig också tryggare med någon man känner. Men en annan handledare kan det vara nervöst och därför göra många misstag. Det är fördelen.

Nackdelen är att ni kan tjafsa och det kanske inte går så bra. Det är ju inte bra att köra bil när man är på dåligt humör. Man kan bli aggressiv och det påverkar det defensiva körsättet som är mycket viktigt! Därför är ju ett tips att alltid vara positiva när ni kör bil.
sophie 2012-01-17 21:09 ! Citera #
Jag önskar verkligen att jag haft ngn som kunde vara handledare! Enligt min körlärare sparar man cirka 15 lektioner genom att kombinera med privat körning, vilket betyder mycket slantar kvar i plånboken!! bara få köra till affären och sådär är ju guldvärt!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor