Start > Körkortsforum > Köra ryckigt på uppkörningen

Köra ryckigt på uppkörningen

Gäst 2017-08-07 13:46 ! Citera #
Körde upp i Farsta i juni och min trafiklärare sa att jag skulle skita helt i miljö biten... bättre att köra säkert än att hålla på och hoppa växlar och ha ännu fler moment att vara nervös över. Visst jag motorbromsade inför rondeller och stoppljus men hoppade aldrig 2-4 osv... Klarade uppkörningen på första.
Gäst 2017-08-09 12:00 ! Citera #
Jag va jätte nervös och sa det, fick motorstop tre ggr på raken ut från Trafikverket. (Har iofs övningsköra till och från i 10år) Jag gjorde en del fel men jag berättade vad jag gjorde för fel och vad jag kunde gjort bättre. Försökte hela tiden prata tex om faror. Jag klarade körkortet på första försöket. Har haft den nu i 4mån.
Gäst 2017-08-09 13:17 ! Citera #
Gäst 2017-08-09
Jag va jätte nervös och sa det, fick motorstop tre ggr på raken ut från Trafikverket. (Har iofs övningsköra till och från i 10år) Jag gjorde en del fel men jag berättade vad jag gjorde för fel och vad jag kunde gjort bättre. Försökte hela tiden prata tex om faror. Jag klarade körkortet på första försöket. Har haft den nu i 4mån.
Om det hjälpte dig att berätta hur du körde och vad du kunde ha gjort bättre så är det bara att gratulera.
Men det är absolut inte nödvändigt att göra det då inspektören ser vad man gör för fel.

Sedan får man en chans efter som uppkörning att berätta hur man tyckte att det gick då inspektören brukar fråga hur man tyckte att det gick.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov