Start > Körkortsforum > Pruta på priset?

Pruta på priset?

Gäst 2009-05-05 16:39 ! Citera #
Försöka går ju alltid, men paketen de brukar ha tjänar man på lite iaf.
Smimmi 2009-05-07 17:55 ! Citera #
Dom har ju som sagt paket där man sparar lite pengar, men man kan ju alltid försöka det kan ju hända att de är på bra humör/inte har så många kunder etc.
Rossi 2009-06-17 02:10 ! Citera #
Tycker att du absolut skall pruta! Det är säkert läskigt att ta första steget till en prutning då man vet att den andra inte vill sänka priset (konflikt = läskigt för vissa) men tänk då på att de vill åt dina pengar, att du har makten och att de ska serva dig så du känner dig nöjd och välkommen. En prisreducering på 10% skall du vara nöjd med, och det är inte ens orealistiskt.

Det är stora pengar ett körkort och körlektioner handlar om, så att reducera summorna till så låga man kan är ju enbart smart och vettigt.

Mvh
/Rossi
Gäst 2009-06-18 14:39 ! Citera #
Ja det är absolut värt att försöka pruta, det är bara bra om man kan få ner priset på körkortet som redan annars kostar så mycket.
Work90 2009-07-09 01:27 ! Citera #
Nej, inte i stockholm iallafall. Här har dem så många kunder hela tiden.
Vekling 2009-07-09 12:52 ! Citera #
Precis som föregående skribent så tror jag det inte är lönsamt att pruta i de större städerna i Sverige. Detta eftersom att de redan har ett så pass stort utbud av kunder och att priserna redan är satta med hänsyn till andra trafikskolor i närheten, så kallad konkurrens. Men man ska aldrig dra sig ifrån att våga pruta, ibland går det, ibland inte. Om det inte går att få ner priset på t.ex. en körlektion kanske du kan få med en bok om du väljer att köpa flertalet lektioner eftersom att de då kommer att tjäna på att ha dig ändå. :lol:

Sluta inte pruta!

-Vekling
Gäst 2009-07-18 23:58 ! Citera #
Beror på körskolan
MiG 2009-09-28 20:01 ! Citera #
Hur vågar ni pruta, det hade inte jag kunnat göra :(
kullen 2009-09-30 08:44 ! Citera #
Jag har också svårt för att pruta, skulle nog ha försökt få någon att göra det åt mig (förälder). Vet att det är fegt men som sagt tycker jag det är jobbigt med sådana situationer. Dock är det nog ekonomiskt vettigt att försöka få ner det något, iallafall om man vet att det kostar mindre i en närbelägen stad eller liknande.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo