Pruta på priset?
Försöka går ju alltid, men paketen de brukar ha tjänar man på lite iaf.
Dom har ju som sagt paket där man sparar lite pengar, men man kan ju alltid försöka det kan ju hända att de är på bra humör/inte har så många kunder etc.
Tycker att du absolut skall pruta! Det är säkert läskigt att ta första steget till en prutning då man vet att den andra inte vill sänka priset (konflikt = läskigt för vissa) men tänk då på att de vill åt dina pengar, att du har makten och att de ska serva dig så du känner dig nöjd och välkommen. En prisreducering på 10% skall du vara nöjd med, och det är inte ens orealistiskt.
Det är stora pengar ett körkort och körlektioner handlar om, så att reducera summorna till så låga man kan är ju enbart smart och vettigt.
Mvh
/Rossi
Ja det är absolut värt att försöka pruta, det är bara bra om man kan få ner priset på körkortet som redan annars kostar så mycket.
Nej, inte i stockholm iallafall. Här har dem så många kunder hela tiden.
Precis som föregående skribent så tror jag det inte är lönsamt att pruta i de större städerna i Sverige. Detta eftersom att de redan har ett så pass stort utbud av kunder och att priserna redan är satta med hänsyn till andra trafikskolor i närheten, så kallad konkurrens. Men man ska aldrig dra sig ifrån att våga pruta, ibland går det, ibland inte. Om det inte går att få ner priset på t.ex. en körlektion kanske du kan få med en bok om du väljer att köpa flertalet lektioner eftersom att de då kommer att tjäna på att ha dig ändå.
Sluta inte pruta!
-Vekling
Hur vågar ni pruta, det hade inte jag kunnat göra
Jag har också svårt för att pruta, skulle nog ha försökt få någon att göra det åt mig (förälder). Vet att det är fegt men som sagt tycker jag det är jobbigt med sådana situationer. Dock är det nog ekonomiskt vettigt att försöka få ner det något, iallafall om man vet att det kostar mindre i en närbelägen stad eller liknande.
Senaste foruminläggen
Rubrik