Start > Körkortsforum > Alla som kuggat ger tips

Alla som kuggat ger tips

emmacle 2011-06-27 14:15 ! Citera #
Hej Allihopa!

Jag tänkte kolla mer er om ni som har kuggat en uppkörning skulle kunna skriva vad ni gjorde för fel här. Kanske anmärkte de på saker som ni inte alls hade tänkte på överhuvudtaget eller tyckte ni att ni gjorde allt bra? Det skulle vara intressant att höra lite vad man kan göra för fel under uppkörningen!
Gäst 2011-07-03 17:35 ! Citera #
Jag blev kuggad för att jag fickparkerade bilen lite snett i en nedförbacke. Och att jag ”EN” gång gjorde blinkers och sedan dödavinkeln för att byta körfält...
Gäst 2011-07-05 11:13 ! Citera #
Jag blev kuggad för jag inte var aktiv dvs jag körde för sakta på landsväg och avfart från motorväg.
Markus 2011-07-06 11:09 ! Citera #
Jag blev precis kuggad. vet inte vad som hände vart helt bort blåst i huvet..

Körde för gult ljus

glömde en väjnings plikt

glömde blinka ut när jag skulle ur cirkulationplatsen

Känner mig extremt emo just nu och fanns inte tid förens om en månad..
anonym 2011-07-06 19:39 ! Citera #
Eco-driving, avsökning och planering.
Dari 2011-07-06 23:21 ! Citera #
anonym
Eco-driving, avsökning och planering.

Vad menas med planering? Jag trodde att tjänsteman som sitter bredvid och stirrar på en planerar resan... Säger vart ska man köra osv.
Gäst 2011-07-07 12:08 ! Citera #
Fick motorstopp på väg in i en rondell=dålig planering och stressad
Gäst 2011-07-08 09:30 ! Citera #
Blev nyss kuggad =(

Dålig placering på vägen och körde högre än hastighetsbegränsning
besaro 2011-09-23 20:39 ! Citera #
Dari

Vad menas med planering? Jag trodde att tjänsteman som sitter bredvid och stirrar på en planerar resan... Säger vart ska man köra osv.


Det innebär att du hela tiden måste söka av och planera din körning. Om du blir uppmanad att ”svänga vänster i nästa korsning” så måste du börja planera för hur du ska genomföra svängen, vilken växel du ska använda, vilken fart du ska ha, finns det några hinder i vägen, finns det några fordon eller oskyddade trafikanter som kan ställa till det för dig, finns där trafikljus, finns det några skyltar eller föreskrifter som du måste se upp med och anpassa dig efter osv sov. Detta är en av de absolut viktigaste delarna av bilkörning, att bara dundra in i trafiksituationer utan en tanke så är det bara en tidsfråga innan det smäller, och att göra det på en uppkörning...Glöm det :)
Rebecca 2011-10-09 21:51 ! Citera #
Jag blev kuggad för att jag körde precis på hastighetsbegränsingarna i tätbebyggt område, tittade för fort i korsningarna, vilket han bedömde som farligt. Han tyckte jag svängde ut för tidigt på en landsväg.. o då var det tomt till vä o 1 bil långt bort i fjärran till höger, trafikfara enligt honom.. sen tyckte han att jag inte accade upp bilen till 70 tillräckligt fort.. På en annan lantväg tyckte han att jag körde för sakta, låg mellan 60-65 o det var en krokig 70 väg.. o det regnade.. Råkade även placera lite för långt till vä vid en stopskylt då det stod parkerade bilar på höger sida. O sen råkade jag hamna i vä körfält efter trafiksignal med vä pil. Tror inte att han nämnde en enda sak som han tyckte var bra med min körning.. han sa att mina kunskaper är väl ok.. min trafiklärare sa precis innan att jag kör dubbelt så bra som många andra som han har sett få godkänt på sina uppkörningar ... tex så var det en som körde 40 på 30 väg o en annan som körde på en refug när hon skulle svänga eller backa.. en 3 je körde över heldragen linje o de fick godkänt alla tre... Personkemin mellan mig o inspektören stämde inte alls. jag kände direkt att jag inte gillade honom. Han blev lite småsur när jag nämnde att jag var nervös.. Fick bara ett ”ja det är alla, det brukar gå över efter 5 min” i en småirriterad ton tillbaka.. Noll pedagogik..
Nästa gång vill jag ha en pedagogisk inspektör som visar förståelse för att man är nervös o gör sitt bästa för att lugna ner en..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 19:00
2
I går 13:05
3
I går 09:11
8
2024-07-25 12:47
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov