Start > Körkortsforum > Trafikskolan drar ut på tiden

Trafikskolan drar ut på tiden

MBD 2011-05-31 09:48 ! Citera #
Har kört ca 50 lektioner på trafikskola och väldigt lite privat. Nu känns det som att jag varit i sluttampen hur länge som helst, med självständig körning. Min lärare pratar om att boka slutprov snart, men varje gång jag kör är det nån liten grej jag gör fel. Sist var det att jag körde in (sakta) på en parkering på tvåans växel, han tyckte jag skulle ha kört in på ettan. Dessutom missade jag en avfart på motorvägen pga en hög lastbil framför som skymde. Han tyckte jag skulle ha hållit avståndet, men dels var jag inte särskilt nära, dels var det mycket trafik och jag förstår inte riktigt hur jag hade kunnat hålla avståndet mer.

Börjar kännas som att de klagar på småsaker utan att säga vad jag ska träna mer på. Vill helst köra upp via skolan, men de verkar ju aldrig vilja släppa mig. Ska jag tro att de bara vill tjäna pengar på mig, eller lita på att jag behöver köra mer? Läraren säger att jag kör bra, och jag känner mig säker, men börjar få riktigt dåligt självförtroende av att aldrig bli klar.
Gäst 2011-06-05 10:20 ! Citera #
Samtidigt är det såhär att om du kuggar uppkörningen får trafikskolan dålig statestik. Vilket gör att de inte vill att du ska köra upp om de inte tror att du klarar det. Bara något att tänka på :)

Sen så är mitt tips till dig att föreslå att du ska testa köra upp för en annan lärare på trafikkskolan.. Du känner inte den läraren, läraren känner inte dig. DU kommer dit och han/hon gör lektionen som en uppkörning. Efteråt kan ni disskutera vad du behvöver förbättra eller kanske att du är redo för uppkörning?

:D

Lycka till.
Och stressa inte för mycket.
MBD 2011-06-05 20:55 ! Citera #
Tack, jag kommer faktiskt att köra med en annan lärare nästa gång. Det blir nog nyttigt. Ska försöka slappna av lite också :)
Brottaren 2011-06-11 13:34 ! Citera #
Jag har också varit med om det att det känns som om läraren drar ut på tiden. Har gjort samma saker flera lektioner om och om igen men han har nu äntligen bokat en tid till min uppkörning :)
trick1 2011-06-13 19:30 ! Citera #
Jag tror detta är en ganska vanligt förekommande missuppfattning hos många. Det första man ska göra är att gå till en välbesökt trafikskola, som har gott om kunder! Dessa har nämligen INGET behov av att hålla kvar elever, eftersom dessa trafikskolor ständigt har ett tryck av nya kunder, och snarare har problem med att så många eftersöker dem. Sedan tror jag också (förlåt om jag trampar någon på tårna nu) att många elever tror att de behärskar bilkörningen och alla dess regler bättre än vad de faktiskt gör... Kom ihåg att det alltid finns två versioner, i detta fall; Elevens men även körläraren! :)
fridaa 2011-06-13 19:44 ! Citera #
Pengatjuv!
nästan där 2012-08-24 23:19 ! Citera #
Hej!!! alltså..jag förstår det är samma sak här. jag har kört nu många körlektioner men det är ändå fel där fel där, de vill inte släppa mig. Jag börjar bli trött på det och vill köra privat.....
Gäst 2012-08-28 16:48 ! Citera #
Har läst någonstans att det cirka 250 000 som försöker ta körkort per år. Så visst, vissa skolor har nog med elever.
Peters 2013-01-09 23:42 ! Citera #
Jag tror nog säkert det finns anledning till att läraren inte tycker du är riktigt klar än, förmodligen lyckas han/hon inte riktigt med att du ska förstå var dina egentliga brister finns, s.k självvärdering. Troligen har du svårt att anpassa hastighet till rådande situation (nära lastbil), kanske när du ska ut på motorväg (påfart), samspelet med övriga trafikanter (läsa av trafik och trafikmiljöer samt veta vad du ska göra i kniviga situationer) m.m 50 lektioner är helt normalt, vad får ett körkort egentligen kosta? De flesta kan lägga 20-200 000 kr på en bil, men ett körkort som man har livet ut sätter man ett max tak på, det rimmar illa...Du vill väl vara en säker förare som inte riskerar ditt eget och andras liv på vägarna? Hur många gånger har man inte ”träffat” på idioter på vägarna där man undrat om det fått körkortet i julklapp?
Jerry 2018-09-13 13:30 ! Citera #
Hej!
Upplevde samma sak med min sambo, körde o körde.
Fick till slut uppkörning och klarade på första försöket men klarade inte teorin inom 2 månader och tvingas nu köra upp igen.
Trafikskola som hon redan kört 70+ lektioner på vill inte boka upp ny uppkörning då dom vill se att hon fortfarande kan köra!!!!!!
Bokade och körde 3 lektioner nu vill dom hon ska boka 10 till.
Jag kör mycket med henne och hon kör riktigt bra och inte tappat sen förra uppkörningen enligt mej.
Detta är ren utsugning.....

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest