Mamma och pappa lika stor roll?
Jag har min mamma och pappa som handledare. De har tre till döttrar som har tagit körkort så de vet mycket om hur man ska handleda. Men problemet är att jag har bara kört 1 gång med pappa?? Han har aldrig tid att köra med mig och det gör att jag blir jätte begränsad eftersom att mamma vill inte köra varje dag, hela tiden. Hur ska jag övertala pappa att han faktsikt ska prioritera att han ska köra med mig? Är det någon av er som har liknande med era föräldrar?
Du vet hur statistiken säger, kvinnor kör bil säkrast och män är bättre på att manövrera bilen eftersom de kör vid fler tillfällen. Allt beror helt enkelt på hur bra just dina föräldrar är
Erbjud dig att köra honom om han ska någonstans, t.ex. till affären eller om du har tid till hans jobb
Precis som kimpetra har sagt så är det bra att få så många timmar bakom ratten som möjligt, och kanske köra vardagliga sträckor med din pappa som han måste köra. Jag tycker att det är bra när man kör med båda sina föräldrar. På så sätt så får man ta lärdom av två personer. Din pappa kanske kan komplettera saker som din mamma gör fel på? Att köra med två personer kan även vara bra för att inte ”tjata ut” kontakten med varandra. Lätt att man börjar bråka när saker inte går som man vill.
Pappa och mamma har lika stor roll för mig
Jag tycker det är viktigt att ha olika handledare så man får olika tips och förklaringar på saken . Så ha både så mycket du kan, att få köra mycket är också värdefullt.
När jag kör med min mamma lär jag mig inte så mycket. Hon låter mig aldrig fickparkera, backa runt hörn och liknande saker. Hon har inget tålamod ^^
Men min pappa säger alltid åt mig att öva på sånt när jag övningskör med honom.
Jag övningskör enbart med min far, men det fungerar alldeles utmärkt. Min mor har för dåligt tålamod haha!
Senaste foruminläggen
Rubrik