Start > Körkortsforum > Hur lång tid tog det innan ni …

Hur lång tid tog det innan ni fick körkortet?

Barabazz 2011-07-25 17:38 ! Citera #
Det tog fem månder från att jag började övningsköra till jag klarade teorin och uppkörningen.
adam1992 2011-09-14 10:00 ! Citera #
Det beror helt och hållet på hur mycket tid man har att lägga ned. Du bör ju för det första absolut inte stressa då det finns en stor risk att du missar något. Men du bör heller inte dra ut på det för länge så du börjar glömma saker. ca 3månader är väl en bra period om du har lite tidigare körerfarenheter, annars 4-5 månader.

Det är min åsikt i alla fall, men alla är olika och kan lära sig olika mycket på en kort eller lång tid.

Lycka till!

/Adam
Gäst 2011-09-16 12:14 ! Citera #
Cirka 5 månader :D hade kunnat gått snabbare men bra om man lär sig allt verkligen
samueel 2012-03-17 16:54 ! Citera #
thebean
Jag har uppkörning nästa vecka och jag började köra i augusti 2010. Så jag har kört ganska länge. Jag anser att det är bättre att köra under en längre period så man lär sig så mycket som möjligt medans man har någon att rådfråga. Sedan utsätts man för olika situationer man kan ta lärdom av.


Att köra från augusti till april = är egentligen inte så mycket. Det viktiga är hur mycket du har kört. Vissa säger att de har kört i 2 år, men sen kommer det fram att han/hon bara kört 4 ggr under de 2 åren. Jag har kört i 1½ år och kör en gång i veckan privat.
Gäst 2012-03-19 11:20 ! Citera #
Övningskört i ca 2 år nu inget intensivt, bara om man kanske ska till stan etc. Nu under påsken tänkte jag köra intensivt med körlektioner och har bokat körning efter påsk.
Gäst 2012-04-05 17:44 ! Citera #
Har övningskört sen december 2010 och har uppkörning om ca 2 veckor. Anledningen till varför det tagit sådan är att jag inte haft någon bra bilskollärare, men nu har jag byt bilskola och fått en bra bilskollärare och då har mycket lossnat det senaste månaderna och nu äntligen ska jag köra upp.
Myrtle 2012-05-12 23:36 ! Citera #
Jäklar vad fort det går för folk, jag började mars 2011 och tar nu i slutet på maj. Och jag har kört hemma nääästan varje helg förutom på sommaren, och 20 körlektioner totalt under hela perioden, de flesta dock nu i slutet. Men jag har dels inte varit så värst motiverad (går i gymnasiet, ska jag nånstans inom orten jag bor tar jag cykeln, ska jag in till stan går det jättemycket bussar - alltså inget behov av bil), dels har körning verkligen varit skitsvårt för mig, har verkligen kämpat, plus att mina föräldrar inte haft så jättemycket tid, när vi varit ute har det bara varit nån halvtimme i taget. Så känn er inte dåliga om ni inte tar det på fem månader! De flesta av mina kompisar höll också på över ett år.
bp’s 2014-01-05 19:49 ! Citera #
Tog fyra dagar för mig från första övningskörningen till uppkörning.
rattfan 2014-01-06 00:05 ! Citera #
Har väl några år kvar.... :x

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest