Start > Körkortsforum > Hur lång tid tog det innan ni …

Hur lång tid tog det innan ni fick körkortet?

pinglan 2011-03-30 18:32 ! Citera #
Jag har dragit ut det på ett år för att jag reste iväg och sedan var jag tvungen att börja om från början. Men min vän höll på med det i 3 månader bara och fick det direkt. Hur länge har ni hållit på med körkortet egentligen? :D
Gäst 2011-04-01 09:24 ! Citera #
Jag kommer nog också ha den efter sommaren pga att jag kommer resa, men jag funderar på att ta risk utbildningarna innan jag reser. :)
thebean 2011-04-01 15:58 ! Citera #
Jag har uppkörning nästa vecka och jag började köra i augusti 2010. Så jag har kört ganska länge. Jag anser att det är bättre att köra under en längre period så man lär sig så mycket som möjligt medans man har någon att rådfråga. Sedan utsätts man för olika situationer man kan ta lärdom av.
Gäst 2011-04-02 19:52 ! Citera #
Jag har inte övningskört alls länge. Jag började köra några enstaka gånger förra sommaren men sedan slutade jag. Nu har jag valt att ta tag i det och har kört i kanske två månader :) har uppkörning om två månader och hoppas klara det :)
Jag hade halkkörning för någon vecka sen och den klarade jag galant. Jag tror inte att man behöver så mycket tid för att klara uppkörningen och teoriprovet. Det gäller bara att plugga samtidigt som man övningskör och sedan köra så fort man har tid :)
Jonathann 2011-04-28 18:46 ! Citera #
Jag fick mitt övningskörningstillstånd då jag var 16 år. Dock så körde jag knappt något det första 1,5 året. För att senare börja köra nästan överallt och hela tiden det sista halvåret. Dels för att ha det färskt i minnet och för att ha det i sig till uppkörningen.

Men under de första 1,5 året så kan man säga att jag lärde mig alla grunder. Hantera bilen, krypköra, backa lite runt hörn, köra några gånger på motorväg, start i backe osv. För att sedan under det sista halvåret bara nöta in det så att det sitter i ryggmärgen och skaffa mer erfarenhet. Jag tyckte det var en bra metod. Dock så kräver det att man lägger ner en hel del tid och att ens föräldrar har en hel del tid också. Men det är helt klart något som jag rekommenderar. Glöm inte bort att träna in lite förkunskaper innan bara så ni slipper ta allt från början det sista halvåret :)
frokenf 2011-05-01 16:12 ! Citera #
Jag har inte fått det än. Jag är 18 nu och började övningsköra hemma när jag var 17 ungefär. Körde hemma fram till nu i februari då jag började ta lektioner på körskola. Den 16 maj ska jag göra min uppkörning, är JÄTTEnervös! Kan varken teorin tillräckligt bra, eller att köra. Jag får hoppas att det jag kan bär mig helt enkelt.
Gäst 2011-05-06 14:58 ! Citera #
Har kört från och till i snart fyra år. Dock har det blivit allt mer den senaste tiden, och så fort något ska inhandlas till hushållet eller liknande, dyker jag in och erbjuder mig att köra. Övning ger ju färdighet, som det heter :)
Crim 2011-06-30 23:17 ! Citera #
Har tyvärr inte tagit det ännu men jag tror jag kommer att köra upp nu i sommar och då har det tagit mig ca 3-4 månader sen jag började övningsköra! Tror det är en ganska bra tid, men jag har även lagt ner mycket tid i det!
angel 2011-07-11 22:15 ! Citera #
Haha 2 o 1/2 år för övningskörning. tog körkortet den 3 maj 2011.:P
Barabazz 2011-07-25 17:38 ! Citera #
Det tog fem månder från att jag började övningsköra till jag klarade teorin och uppkörningen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 08:59
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor