Start > Körkortsforum > Vart hittar man Handledare?

Vart hittar man Handledare?

Gäst 2011-03-29 18:38 ! Citera #
Tja!
Jag är ny här och är 18 om några dagar och har börjat plugga för körkortet.
Jag hade tänkt hitta en handledare att övningsköra med lite tills det känns lite bra och sen så vill jag gå 5 lektioners trafikskola och kolla hur de ser mig, om jag är redo för provet eller inte.

Kan någon tipsa för vart man kan hitta en bra handledare?

Tack :)
thebean 2011-03-29 19:58 ! Citera #
Någon i din närhet som är över 26år och haft körkort i minst 5år. Det skulle jag säga är en bra handledare.
Gäst 2011-03-29 20:06 ! Citera #
Jag tror inte jag känner några i närheten, annan tips?
Hur mycket kostar 15 privat kör lektioner men handledaren, det är säkert oliks från person till person men ungefär?
Gäst 2011-03-31 13:28 ! Citera #
Någon svar?
Johanmc 2011-06-26 15:21 ! Citera #
Antar att du menar en privat handledare till övningskörning?

Det är lite trixigt, känner du ingen över 24 år som haft körkort i fem år så vet jag inte. Det är inget man direkt annonserar om på anslagstavlan, tyvärr kan jag inte ge dig annat råd än att prova körskola, även om det kostar en del :(
Fenomena 2011-07-29 16:48 ! Citera #
I ditt fall, om du har svårt att hitta en handledare. Skulle jag rekommendera att börja på trafikskola. Att hitta någon som har kunskap och intresse av att seriöst hjälpa dig med din körkortsutbildning kan vara svårt. Du riskerar även mycket. Vad händer om du krockar bilen? Vems bil ska ni köra med? Att försöka hitta någon dom du kan köra svart med (privat övningskörning mot betalning) är riskfyllt både för dig och handledaren.

Se om du kanske kan gå en intensivkurs istället. Det är ju perfekt timing om du snart fyller 18.
Gäst 2011-08-01 15:07 ! Citera #
Det går säkert att annonsera i lokaltidningen, men då får du ju sannolikt betala den personen. Men det kan ju ändå bli billigare än att ta lektioner på körskolan hela tiden.
Gäst 2011-08-02 14:10 ! Citera #
Alan
Jag tror inte jag känner några i närheten, annan tips?
Hur mycket kostar 15 privat kör lektioner men handledaren, det är säkert oliks från person till person men ungefär?

Jag tror att du fpår betala någon 100:-/timmen om du inte käner personen. Så det är tveksamt om det är lönsamt, men ni kanske kan komma överens om ett bättre pris.
Gäst 2011-08-02 16:19 ! Citera #
Det fins ju inga bra tipser att ge för nåt sånt, men du kan väl fråga personalen på trafikskolan, dem kan hjälpa dig om dem är snälla.
inspektörn 2011-08-02 18:23 ! Citera #
Skrämmande tankesätt!
Köra lite med en handledare och sedan ta 5 lektioner för att se om jag är redo för provet!
Hallå!!
Att köra bil är en ganska avancerad utbildning! Minsta fel och människor kan dö eller skadas svårt!
Börja du på trafikskolan och lär dig grunderna ordentligt, hur man manövrerar etc och mängdträna sen med en privat handledare. Om ett år så kanske du är mogen att bli en BRA förare!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov