Start > Körkortsforum > Körkort!!!!!!!

Körkort!!!!!!!

Kakan 2011-02-21 18:42 ! Citera #
Jag har knappt fattat det ännu men han sa godkänt och jag har en papperslapp som säger samma sak....dvs körkortet är i hamn! Underbar känsla och jag hoppas ni som inte har ert körkort snart får uppleva samma sak.
Körde upp i Sollentuna och har fått köra en hel del med min trafikskola där, så att jag skulle känna igen mig. Efter en kort sväng mot Norrviken där jag bla fick göra en backning bad han mig åka mot Kista. Fick sen leta mig ut mot E4:an och sen så här i efterhand tror jag han sa fortsätt mot Sollentuna. Vid påfarten kan man då ligga kvar i det körfält man är i om man ska av mot Sollentuna vilket jag inte gjorde utan jag valde att gå ut i nästa. Först när han säger ”då fortsätter vi istället mot Arlanda” kommer jag på att jag skulle legat kvar, jäkla skit! Fick istället åka av mot Danderyd och när vi närmar oss slutet av körningen...trodde jag....ber han mig fortsätta och sen vända på lämpligt ställe. Tänker tyst att snälla låt mig hitta ett ställe snart som är lämpligt. Väljer att åka till höger vid nästa trafikljus och där ser jag en bensinmack, åker in där och vänder tillbaka. Sen fick jag köra tillbaka och väl framme ber han mig parkera på valfri plats.
Jag var inte så jättenervös innan men under bilresans gång växte nervositeten fram. Tyckte inte att jag tog alla cirkulationer helt rätt. Undrade om jag tittade jag tillräckligt mkt eftersom jag hört av folk innan att man ska typ överdriva. Det kändes jobbigt att inte veta direkt om missen kunde innebära kuggning.
Försökte tänka positivt och bara fortsätta men det var svårt så min magkänsla när vi stannade var att det här kommer jag nog få uppleva igen.
När han då säger att jag är godkänd blir jag chockad och givetvis överlycklig!
Undrar hur det kommer att kännas när man kör första gången solo?
Kram och lycka till ni som snart ska göra samma sak :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo