Start > Körkortsforum > Utlandskt körkort; handlar det…

Utlandskt körkort; handlar det om pengarna?

55 2016-12-08 21:27 ! Citera #
Gäst 2016-12-08
:) Jag vill ta körkort vad ska jag göra hur mycket panger det raker man kan ni svera den fråga !
https://korkortonline.se/fakta/korkortskalkylator/
BB 2017-01-15 19:13 ! Citera #
Har redan bränt över 50 lax på skiten och inte fått något för det.
Typisk politisk korruption där man skapar en gräddfil med specialregler för en bransch.
Med tanke på hur förarproven kräver 100% perfekt körning liknande 5 års yrkesförarerfarenhet, är det orimligt att på samma gång omöjliggöra privat övning.

Trots världens hårdaste regler kör folk ändå som idioter i trafiken, vi har bland de sämsta förarna i världen.
Verkar inte som att de hårda reglerna har någon annan inverkan än att fylla folks fickor med pengar och bestraffa olydnad.
Gäst 2017-01-15 20:07 ! Citera #
BB 2017-01-15
Har redan bränt över 50 lax på skiten och inte fått något för det.
Typisk politisk korruption där man skapar en gräddfil med specialregler för en bransch.
Med tanke på hur förarproven kräver 100% perfekt körning liknande 5 års yrkesförarerfarenhet, är det orimligt att på samma gång omöjliggöra privat övning.

Trots världens hårdaste regler kör folk ändå som idioter i trafiken, vi har bland de sämsta förarna i världen.
Verkar inte som att de hårda reglerna har någon annan inverkan än att fylla folks fickor med pengar och bestraffa olydnad.
Haha snälla, du skämmer bort dig.

La 6-7k på mitt körkort och tog det på första på teori/förar...
Gäst 2017-01-20 11:26 ! Citera #
Gäst 2017-01-15
Haha snälla, du skämmer bort dig.

La 6-7k på mitt körkort och tog det på första på teori/förar...
Samma här. 6-8k tog det på första omgången.
Gäst 2017-01-23 22:30 ! Citera #
Gäst 2017-01-15
Haha snälla, du skämmer bort dig.

La 6-7k på mitt körkort och tog det på första på teori/förar...
Det är alltid de bittraste människorna som klagar på att körkortet är omöjligt att ta, på korruption, på allt möjligt utom sig själva. Jag la 16k på mitt körkort och körde endast med skola och inget privat. Ett försök på proven sen var det en historia.
Gäst 2017-02-08 17:39 ! Citera #
Gäst 2017-01-20
Samma här. 6-8k tog det på första omgången.
Absolutt samme her! 8 leksjoner, bestod på første forsøk
Gäst 2017-02-08 17:43 ! Citera #
syrus 2011-02-01
Jag har ett amerikanskt körkort sen 2005 och har fått köra med den i Sverige i ett år nu. Men, efter ett år får man skaffa svenskt körkort. Känns ganska surt och framförallt dyrt och tidskrävande. Nu har jag bara teoriprovet och uppkörningen kvar.
Varför tror ni att man ska behöva göra allt detta (inklusive risk 1 och 2) om man ändå har fått köra i ett år? Jag är tacksam att ha fått köra i ett år men känns jobbigt att man nu ska göra alt som att man aldrig har kört förut. Får känslan att det handlar om att få mina pengar. Om det tycker att det amerikanska duger i ett år, borde det väll duga i flera?
Gör som många andra! ”Flytta” til Island eller Tyskland först på papperet! Der kan du bytte inn et amerikansk kørkort utan problem! Sen ”flytter” du tilbaka til sverige og växlar inn til svensk ;)
gäst 2017-02-11 22:05 ! Citera #
BB 2017-01-15
Har redan bränt över 50 lax på skiten och inte fått något för det.
Typisk politisk korruption där man skapar en gräddfil med specialregler för en bransch.
Med tanke på hur förarproven kräver 100% perfekt körning liknande 5 års yrkesförarerfarenhet, är det orimligt att på samma gång omöjliggöra privat övning.

Trots världens hårdaste regler kör folk ändå som idioter i trafiken, vi har bland de sämsta förarna i världen.
Verkar inte som att de hårda reglerna har någon annan inverkan än att fylla folks fickor med pengar och bestraffa olydnad.
Deklart att trafikverket e stenhårda på körningen dem vill ju inte släppa ut idioter till förare, och dem som kör som idioter kanske inte har körkort vem vet hur det ligger till.
Björnen 2021-03-03 17:01 ! Citera #
Man kan då undra varför det finns så många idijoter i trafiken i dag.
Gäst 2021-03-04 11:13 ! Citera #
Gäst 2017-01-23
Det är alltid de bittraste människorna som klagar på att körkortet är omöjligt att ta, på korruption, på allt möjligt utom sig själva. Jag la 16k på mitt körkort och körde endast med skola och inget privat. Ett försök på proven sen var det en historia.
Det kan jag också göra om jag kör upp i en liten håla på 6000 invånare med 2 vägar genom stan....

Nej, faktiskt inte 16k men kanske endast med 6k.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest