Start > Körkortsforum > Dem som enbart kört på trafiks…

Dem som enbart kört på trafikskola

Victoria 2011-01-25 13:24 ! Citera #
Jag har bara kört på körskola, aldrig privat. Har tagit ungefär 50 enkellektioner och är snart redo för uppkörning. Räkna med ganska många om du aldrig kört en bil förut, det är många moment som körskolan vill att du går igenom. MEN om du ser till att ta de lektionerna har du också större chans att klara uppkörningen, än om du bara kör privat, så det är positivt i längden. Man får ut väldigt mycket av en lektion om man har en bra lärare (och har man inte det ska man definitivt se till att byta!!)
johannayyy 2011-02-03 15:03 ! Citera #
Guest
Min syster har tagit 20 st dubbellektioner och har fortfarande inte kört på motorväg. Hon kör inte privat. Hennes trafiklärare säger att hon behöver minst 20 dubbellektioner till. Nu är det så att hon har inte så mycket pengar så att det räcker till 20 st till utan bara till 10 st till.

Är det bara att gilla läget eller vad gör man?
Hon kan ju inte tvinga sin körlärare att öva att köra på motorväg.


Jag tycker att hon verkar bli lurad! 40 dubbellektioner?! Det är 80 enkellektioner. På min körskola säger de att snittet ligger på ca 15-17 enkla lektioner för en elev. Kör man enbart på körskola så kanske det blir högre, men 80 låter extremt! Byt skola!
Gäst 2011-02-15 21:01 ! Citera #
Jag kommer att landa på runt 50 lektioner. Då har jag ibland haft uppehåll vilket har påverkat min inlärning då jag i början tappade otroligt mycket om det gick för lång tid mellan körningarna. Men om jag inte minns fel nämnde min lärare något om att 35 lektioner var genomsnitt om man inte kör något privat.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest