Start > Körkortsforum > Dem som enbart kört på trafiks…

Dem som enbart kört på trafikskola

Martin018 2010-11-30 10:53 ! Citera #
Hej, ni som bara har kört på trafikskola och nästan inget privat hur många lektioner behövde ni?

Jag har själv kört ungefär 6 gånger privat och vet hur man kör.
Men nu har jag inte tillgång till privat körning längre så jag undrar om det låter normalt med 30st 40 minuters körlektioner på trafikskolan?
Jag har lätt att lära och jag vet att man inte kan säga exakt men vad tror ni låter rimligt eller för ni som har gått igenom samma sak som enbart bara kört på trafikskolan, hur många lektioner låter rimligt för mig som kan köra ganska okej och har ganska lätt att lära?

tacksam för svar.
Martin
Ahmedoow 2010-12-01 19:36 ! Citera #
Jag känner väl att jag är ungefär som dig, att jag har det relativt lätt till att lära mig saker. Rekommenderat antal lektioner är väl ungefär 35 lektioner beroende på vad för lärare man har så kan det variera. Vissa kan tycka att det är jobbigt i början med trafikskolan och de första 15-20 lektionerna kanske bara flyger iväg, men det är oftast efter att man har fått in grunden som utvecklingen går snabbast. Om jag vore du skulle jag boka 30 lektioner och sedan känna efter ifall det behövs mer än så!

Bor du i stockholm rekommenderar jag finntorps trafikskola ;)

Lycka till// Ahmedoow
Annis 2010-12-04 15:11 ! Citera #
Jag körde mest på trafikskola, övningskörde bara ett fåtal gånger privat pga
att jag flyttade samtidigt som jag försökte ta körkort. Totalt körde jag 30 lektioner :)
Så det är nog en bra ”bas-siffra” på körlektioner, eller vad man nu ska kalla det ;d
Gäst 2010-12-23 01:42 ! Citera #
Jag tycker att 30st 40mins-lektioner låter väldigt rimligt, det motsvarar 15 dubellektioner. Själv tog jag ca. 20 dubbel :o vilket är mycket :P
Gäst 2011-01-03 11:43 ! Citera #
Min syster har tagit 20 st dubbellektioner och har fortfarande inte kört på motorväg. Hon kör inte privat. Hennes trafiklärare säger att hon behöver minst 20 dubbellektioner till. Nu är det så att hon har inte så mycket pengar så att det räcker till 20 st till utan bara till 10 st till.

Är det bara att gilla läget eller vad gör man?
Hon kan ju inte tvinga sin körlärare att öva att köra på motorväg.
Jossan 2011-01-15 18:26 ! Citera #
Jag har aldrig suttit bakom en ratt och knappast åkt bil ens en gång. Jag måste ta körkort för att få jobb men det är i stort sett ingen i min omgivning som har bil så jag måste göra allt på bilskolan. Kan det vara rimligt att tippa på 40 dubbellektioner? Kostar en dubbellektion då ca 1400kr? Skulle mitt körkort då kanske komma upp i 60-65 papp? Hemsk tanke när man är arbetslös ju.,
iohanna 2011-01-15 23:53 ! Citera #
På min körskola säger de att man i snitt behöver 40-50 enkla körlektioner om man enbart kör på körskola. Jag har tagit 50 enkla nu men kommer säker sluta på 65 st = ca 25 000 kr totalt utan uppkörningsavgift. Jag hade stora problem med kopplingen. Min lärare är extremt petig och låter en bara köra upp om han tror att man klarar det på första försöket (vilket i princip alla hans elever gör).
lycka till!
o0Natta0o 2011-01-16 10:53 ! Citera #
Min tanke är att boka en intensiv utbildning på en körskola. Där får man då 30 st 40 minuters körningar.
Teori , webtest, riskettan, risktvåan, lån av skolans bil vid uppkörning och boende om så behövs.
Priset för det är 17.500 kr.

Jag har kört bil två gånger, men då bara på en stor parkering.
Ska kontakta körskolan nästa vecka för att boka.

Någon som klarat de utan att ha kört privat med 30 lektioner? Är ju van att åka med, och då även hålla koll på körning samt regler osv.
Gandalf 2011-01-16 15:09 ! Citera #
Jag tog 10 dubbel lektioner på körskolan kostade 12 papp, klara upp-körningen utan problem
Lindgren 2011-01-16 15:20 ! Citera #
Det är extremt dyrt att ta körkort i sverige, mina kompis i USAs körkort kosta honom bara några hunda dollar !

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 15:04
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor