Start > Körkortsforum > Muntligt teoriprov

Muntligt teoriprov

Gäst 2010-11-28 16:17 ! Citera #
Är dyslektiker och har av en tillfällighet fått veta att vi kan få göra teoriprovet muntligt. Skitbra :D Nu har även jag sammamöjligheter som ni som kan läsa och skriva. Men hur ansöker man om detta? vad krävs?
Wayne 2011-03-10 15:35 ! Citera #
Går man in på Körkortsportalen här www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/Forarprov/--Anpassade-prov/ hittar man information om så kallad ’anpassade kunskapsprov’, som till exempel ljudstöd, förlängd och muntlig prov. Där förklarar de också hur man anmäla för sanna.
annika 2011-03-24 13:20 ! Citera #
Absolut vänta inte utan ansök så fort du kan
Det finns trafiklärare som är licensierade att göra läs test
annars har du väl någon på skola eller så
Har du kort om tid brukar det gå att ringa o prata med dom på vv
så kan dom snabba på handläggningen
Funkade bra för oss
Sherihan 2016-03-17 21:38 ! Citera #
:cry: vill ta körkortet på muntlig jag håller på läsa teori nu men jag har jätte svårt att förstå fan
Gäst 2016-03-18 06:36 ! Citera #
Sherihan 2016-03-17
:cry: vill ta körkortet på muntlig jag håller på läsa teori nu men jag har jätte svårt att förstå fan
Fråga nån om hjälp, som kan hjälpa dig att förklara/hitta ett sätt att förklara, så du förstår. Och sen eventuellt att du ansöker om anpassat teoriprov vid behov.
dania 2016-04-18 00:55 ! Citera #
Är det inte svårare med muntligt? Jag har hört att man inte får olika alternativer som på det vanliga provet utan att man ska svara med egna ord
Emmy 2016-04-28 08:17 ! Citera #
Hej jag klarade uppkörningen igår och har bokat muntligt för jag har svårt och sen är det för lite tid på datorn hinner inte på 50 min. Men jag har en vän som har gjort muntligt och hon tyckte det var mycket lättare när man kan förklara frågan istället så jag tror det passar jätte bra för oss som har lite svårt :)
Gäst 2016-05-06 20:00 ! Citera #
Emmy 2016-04-28
Hej jag klarade uppkörningen igår och har bokat muntligt för jag har svårt och sen är det för lite tid på datorn hinner inte på 50 min. Men jag har en vän som har gjort muntligt och hon tyckte det var mycket lättare när man kan förklara frågan istället så jag tror det passar jätte bra för oss som har lite svårt :)
Klarade din vän muntligt?
Emmy 2016-05-08 21:53 ! Citera #
Ja hon klarade det :) finns det någon här inne som gjorde det muntligt hur var det?
A 2016-05-17 10:32 ! Citera #
Hej ni som har gjort det muntliga provet måste ni ha något intyg eller så

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor