Start > Körkortsforum > Spara pengar!

Spara pengar!

macko 2009-05-07 09:12 ! Citera #
Bästa sättet (iallafall för mig) var att ta några få lektioner, köpa ett körkortspaket med böcker osv, och sen träna träna träna privat :)

Detta är mitt hetaste tips. Böckerna finns att köpa hos välsorterade bokhandlare

Här finns också en länk där du kan beställa böckerna: www.bokia.se/korkortsutbildning-korkortspaketet-ake-ahsblom-9147084685/bok/9789147084685/
Smimmi 2009-05-07 17:34 ! Citera #
Det är nog alltid bra att ta några lektioner för att se att man gör allting rätt. Som det är sagt innan så om det finns på skolan att välja så ska man ju göra det, jag har läst teorin i skolan och man lär sig mycket mer än att sitta hemma och plugga.
kicksson 2009-05-14 00:22 ! Citera #
Man ska inte låta sig luras av körskolan, visst, de är professionella, men även dom har ett vinstintresse. Så man bör nog känna efter mycket själv också om man verkligen behöver det antal lektioner som skolan påstår.
Gäst 2009-07-19 00:00 ! Citera #
Håller med!
Gäst 2010-10-07 16:18 ! Citera #
Skulle säga tvärt om: få in så mycket grunder som möjligt.. att traggla start och stopp är inget man skulle vilja betala för. Men utifrån det så ska man akta sig för att få in för mycket rutiner innan man kör på körskolan.
WilliamB 2010-10-09 14:54 ! Citera #
Massövning hemma för att sedan i slutskedet av övningskörningen ta en dubbellektion med en inspektör > uppkörnings = klart.
Rekommenderar jag med empiriskt omdöme.
Gäst 2010-10-10 16:02 ! Citera #
Hej! Ett sätt att spara pengar är att köra så mycket som det bara går hemma sedan tar man en körlektion så man vet vad man behöver träna på sen tränar man på det hemma igen och någon vecka senare gör man likadant. Detta är det bästa sättet att spara pengar eftersom man inte behöver köpa lika många körlektioner.
Spara pengar i teorin är att man köper dataprov på internet istället då blir det billigare sedan kan man höra runt bland folk man känner om någon kanske har en teoribok som man kan låna medan man försöker ta körkortet. Lycka till att spara pengar!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo