Start > Körkortsforum > Spara pengar!

Spara pengar!

Gäst 2009-02-17 16:38 ! Citera #
Jag kan säga att det bästa ni kan göra om ni vill spara in pengar är att köra hemma. jag hade aldrig kört innan så
jag tog över 20 lektioner på en intensivkurs, och det gav verkligen inte ett skit. el joo lite av grunderna kanske.
jag var så osäker på min körning så jag var redan efter det nära på att ge upp. men så börja jag köra hemma och var redan efter 3 körtillfällen väldigt säker på min sak;). så det är verkligen mitt bästa råd;).
gå till en körskola, få grunderna, kör sedan hemma! för körvana kan man inte få efter bara 20 lektioner.
sofii 2009-02-18 14:41 ! Citera #
Tack, bra tips, ska tänka på det :)
Jojsan 2009-04-12 19:55 ! Citera #
Har hört att det är bra att iallafall ta några lektioner innan uppkörningen på skola.. handledaren kan ha fel och det ger ett bättre intryck på uppkörningen persoinen om man har gått sista via skola säger de som säger sig veta..
Moony Lovegood 2009-04-13 21:11 ! Citera #
Jag tror också det är bra... om man har möjlighet. Fast jag bor inte hemma och jag känner ingen här som har tid och lust att övningsköra med mig, så för min del blir det väl till största delen i körskolan. Dock övningskörde jag en del privat för ett par år sedan så det kanske sitter kvar någonstans i mitt undermedvetna! Dessutom tror jag det är väldigt upp till hur man är som person, ens tro & tillit till sig själv och hur snabbt man lär sig. Det går egetnligen inte att säga att ett sätt alltid funkar bäst för alla, tror jag.
Anna 2009-04-15 20:15 ! Citera #
Jag tror också att det är väldigt individuellt. Men för min del så funkar det att börja köra privat, och lära sig bilen, dragläge, växlar osv. Jag skulle bara bli nervös om jag skulle starta/stoppa en hel lektion, och tänka på pengarna som tickade iväg. Sen tycker jag att det är bra att ta en lektion när man själv känner sig relativt trygg, för då får man veta vad man behöver öva på och slipper lära sig något fel... Sen kan man öva öva öva och när man själv tycker att man har bra koll kan man ta en ny lektion och få nya saker att öva på...
Så tycker jag!
/Anna
Gäst 2009-04-21 21:44 ! Citera #
Bästa tipsen är att köra så mycket som möjligt hemma, och om ni har möjlighet så gå en gymnasieskola som erbjuder körlektioner och teorilektioner!
Rivera 2009-04-26 18:51 ! Citera #
Jag håller med Jollo_13. DOm ordnat 20 gratis lektioner + all teori dessutom ordnar dom introduktionskurs för handledare så att man kan övningsköra hemma. Allt är dessutom reducerat i pris. Vi betalade endast 300 kr för körkortsboken m.m samt 300 för intro-kursen.
Gäst 2009-05-04 16:47 ! Citera #
Burningtears - jag tycker att det låter som du helt enkelt hade otur med din handledare. Om du tycker att 3 lektioner hemma gav mer än 20 lektioner på skolan gjorde. Om jag var du hade jag försökt byta handledare på skolan, ett litet tips bara.
Själv kör jag mest hemma men tar en lektion ibland när vi hakat upp oss på någonting. Det tycker jag är väldigt bra för då får man vanan och säkerheten genom att köra ofta, hemma, men man lär sig nya moment korrekt från en utbildad lärare.
Gäst 2009-05-04 16:54 ! Citera #
Hålla med helt. Jag fick 3 privata handledare och köpte en bil. Jmf. dyra körlektioner i trafikskolor, sparar det mycket.

/NorrFisk
Gäst 2009-05-05 16:45 ! Citera #
Varva lektioner med privat körning för bästa resultat.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor