Start > Körkortsforum > Viktigt med senaste boken??

Viktigt med senaste boken??

Slashing 2009-06-24 19:54 ! Citera #
patohls
Använder mig av STR:s senaste studiematerial men jag vet att andra inte gör det. Som någon sa så ändras ju regler då och då men grunderna kan man alltid lära sig från äldre böcker. Fick höra från en trafiklärare att en bok med 5 år på nacken fungerar alldeles utmärkt. Kan möjligtvis kompletteras med tester från internet och diverse häften.


Så är det verkligen, sen så som sagt tillkommer ju en del nya saker för varje år, men ett utmärkt ställe att testa detta på är ju just här på korkortonline! Bara att köra ett test emellanåt för att se hur man ligger till.
TeoriN 2009-06-30 16:00 ! Citera #
Han som jobbade på körskolan frågade mig hur gammal bok jag hade. Jag sa, 2006-2007 och han sa att den ska funka. Sen så har jag läst en som är från 96 eller liknande men kan rekommendera de lite nyare böckerna.
Gäst 2009-07-15 19:27 ! Citera #
Min bok är 2 år gammal men jag tror att det är vägskyltar som har uppdaterats mest sen den boken kom ut så jag ska nog köpa ett häfte med alla vägmärken. Jag hoppas att det räker iaf.
//M
Gäst 2009-07-16 14:29 ! Citera #
Dom nya böckerna är bäst , nya regler osv lycka till
mandoliin 2009-11-05 18:22 ! Citera #
Jag började att läsa en gammal bok men fick sedan låna en annans bok som är den senaste och den var så mycket bättre! Lättare att läsa och alla nya regler stod med som jag inte hade en aning om, så vill man verkligen kunna allt och vara medveten om de senaste reglerna tycker jag man ska sattsa på den senaste boken :)
annica 2010-01-31 18:02 ! Citera #
Har en bok som är 2 år gammal men det står i den att den är från 2000, isåfall var den ju redan 7-8 år gammal när min sambo köpte den på körskolan!? Vilken utgöva från STR Körkortsboken är det som gäller nu? jag har nr 7...
Gäst 2010-02-04 18:31 ! Citera #
Det går att låna på lokalabibliotek men det är oftast lång kö. Om du har en skola (vanlig skola) så brukar det finnas att låna där.
Annars så kan du ju alltid kolla med någon du känner som ev har tagit körkort och se om du kan få/låna han/hennes böcker.
När man väl är klar så brukar man ofta lägga böckerna i en hylla där det damma tills man inser att det är ändå så gamla så man ändå måste slänga dem.
Gäst 2010-02-05 17:28 ! Citera #
simonw
Det går att låna på lokalabibliotek men det är oftast lång kö. Om du har en skola (vanlig skola) så brukar det finnas att låna där.
Annars så kan du ju alltid kolla med någon du känner som ev har tagit körkort och se om du kan få/låna han/hennes böcker.
När man väl är klar så brukar man ofta lägga böckerna i en hylla där det damma tills man inser att det är ändå så gamla så man ändå måste slänga dem.


Ja, lååång kö var rätta ordet. Är 10st före mig, så lär bli till att köpa eller låna av kompis.
swedenmark 2010-04-04 16:44 ! Citera #
Hej!
bra fråga. jag har böckerna från 2006, men min körskola sa att det inte var något problem alls.
Alltså - även fast vissa skyltar förändras kan man plugga in det vid sidan om, det mesta handlar ju om hur man ska köra i korsningar, hur man ska bete sig osv. och det förändras inte så snabbt.:)
tingeling 2010-04-07 19:26 ! Citera #
Har man en bok tycker jag verkligen inte man ska köpa en helt ny även om den har några år på nacken. Är egentligen väldigt lite som ändras i regler och liknande och det är nog i så fall värt att ta reda på det vid sidan av sin bok eller låna en kompis bok och skriva av eller plugga in de specialsakerna som skiljer. Böcker kostar trots allt ganska mycket. Går man hos någon körskola hjälper de säkert dig med att berätta vad som är ny regler och komplitterade grejer. Även broschyrer och liknande på körskolor brukar ha nya regler och trafikmärken för att upplysa om förändringar. Annars är vägverketshemsida en skattkista att hämta infomration och regler ifrån :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo