Jag skrev teori provet igår (Tisdagen den 16 november) och fick 60 rätt av 65 möjliga. Så med andra ord klarade jag teori provet med mycket bra marginal.
Provet består av allt som allt 70 frågor. 5 av dessa frågorna är TESTFRÅGOR, det innebär att dessa 5 kommer INTE påverka ditt resultat och vilka dessa frågor är får du inte se, det vet endast vägverket. Så du kan alltså få max 65 rätt. Du har 50 min på dig o svara på alla 70 frågor.
Så här pluggade jag inför teori provet
Läste boken 4-5 gånger, 3 hade räckt men jag ville vara helt säker. Fick inloggningar från min trafikskola så jag kunde göra teori provet där på deras hemsida. Funkade skit bra gjorde 20 såna tester fick alltid 59-62 rätt. Sen när de väl gällde på VV inför det riktiga provet så klickade jag mig igenom provet på 25 min (halva tiden dvs) och fick 60 underbara poäng. Många av frågorna som kom upp på riktiga provet fanns på testfrågorna jag hade gjort innan, de va lite olika formulerade men frågan va detsamma.
Lite tips till er som ska skriva snart.
Öva lite på tjänstevikt, bruttovikt o sånt för de kan komma, jag fick 1 fråga om det men jag vet att vissa jag känner fått fler.
Läs om släp o så fick 1 fråga där med men har hänt att fler kommit.
Nu till det viktigaste TRAFIKREGLER och TRAFIKSÄKERHET - Läs mycket om detta, enbart detta utgör mer än hälften av provet.
Provet är LOGISKT dvs kan du trafik reglerna så klarar du provet. Så det e enbart logiskt tänkande. MEN kom ihåg detta.
LÄS FRÅGAN NOGA, LÄS SVARS ALTERNATIVEN NOGA O KOLLA PÅ BILDERNA RIKTIGT NOGA!!
Enbart en liten skylt på bilden, ett ord som FÅR eller INTE kan ändra hela frågan/svaren.
Ta god tid på er o stressa inte, intala er själva att ni fixar detta.
Hoppas detta hjälpte lite, se till o inte vara nervösa utan va helt lugna o tänk inte för mycket på vad för resultat ni kommer få.