Start > Körkortsforum > Att välja bil! bensinsnål elle…

Att välja bil! bensinsnål eller snabb?

Kalle 2011-03-31 17:23 ! Citera #
Pontan
Kolla in sajten billigastebil.se


Kanske skulle man välja en speedster, den är både billig och snabb :)
Calle 2011-04-05 15:59 ! Citera #
Pontan
Kolla in sajten billigastebil.se

Vore kul om man kunde få ett forum på sajten med tex artikalr för hu man får fram vilken bil som är billigast att äga och att köra.
ester 2011-04-07 05:44 ! Citera #
Köp inte en för stor bil som första bil det är svårare att hantera i trafiken.
Seen är den dyrare att hålla , både bensin , skatt o försäkring.
Börja med en mindre som klar dina behov.
Gäst 2011-04-17 22:07 ! Citera #
Man väljer så klart en bensin snål & säker bil.
Jonten 2011-08-17 20:00 ! Citera #
Definitivt bensinsnål! Snabb bil har du inte mycket nytta av med alla fartkameror som finns överallt numera. Hittade också lite andra saker att tänka på här: www.alltombilligabilar.se
Gäst 2011-08-18 18:49 ! Citera #
Absolut bästa är ju elbilen utan tvekan, sen kan man ha olika åsikter om den saken :D

annars är diesel bilarna rätt bra, volvo C30 kanske ? eller en begagnad volvo C30 om de finns sånna..
Anders 2011-09-25 11:16 ! Citera #
Som första bil är bensinsnål bil det bästa eftersom man oftast studerar och då har man inte mycket pengar men sen när man har fått jobb och har mer pengar så kan man köpa en bil med flera hundra hk som drar mer. För då har man har råd ;)
Gäst 2011-09-26 10:45 ! Citera #
Själv skulle jag satsa på el/miljövänlig och bensinsnål bilar om de kostar inte för mycket.
Hastigheten spelar inte så stor roll för mig eftersom jag brukar köra defensive och säkert utan hinder i trafiken.
Med andra ord jag har mer användning med bensinsnålar bilar än snabba bilar.
ruppan 2011-12-23 19:43 ! Citera #
Det beror ju självklart på vad ändamålet med bilen är. För de allra flesta tror jag besinsnål är det självklara valet. Att kunna köra utan att behöva tänka på plånboken hela tiden är självklart skönt. Men har en kompis som brukar ta med bilen och köra på bana och då är det faktiskt en annan femma. Då handlar det inte om att ha en bensinsnål bil längre. Men som sagt, ändamålet styr valet ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov