Start > Körkortsforum > Att välja bil! bensinsnål elle…

Att välja bil! bensinsnål eller snabb?

hannisen 2010-11-14 15:56 ! Citera #
Det är bättre att köpa sig en liten bensinsnål bil än att köpa sig en värsting bil med flera hundra hk.
Gäst 2010-12-09 14:20 ! Citera #
Beror väl på vad man är ute efter? ;)
Gäst 2011-02-01 15:01 ! Citera #
Haha, ja det är klart ju!
Som ny i trafiken tror jag valet är självklart - såklart man vill ha en bensinsnål. Eller?
Iallafall vill jag det. Tar mig hellre fram snålt och desstom säkert än att dyrt o riskabelt. =)
solle 2011-02-01 19:47 ! Citera #
Hej, beroende på vad du är villig att lägg på en bil är den stora skillnaden. jag skulle personligen valt en bensinsnål bil, det betyder inte att den behöver vara liten utan du kan köra en större bil som drar lika mycket som en liten bil. jag har själv en Nissan som är klassad som miljö bil, den drar extremt lite bensin samtidigt som det är en otroligt bra bil. jag rekomenderar att du köper en bil som är bensinsnål, miljöklassad (helst), och billig i drift.

Lycka till !!!!
agginator 2011-02-09 09:20 ! Citera #
Ja, som första bil är det nog bra med en som är relativt billig i drift. Men vartefter åren går så kommer man nog sukta efter en snabbare bil. Men i mitt fall så är det ett enkelt val, en billig bil till att börja med! :lol:
Audi 2011-02-10 15:34 ! Citera #
Eftersom vi bor i Sverige där man högst får åka i 120 km/h så föreslår jag en bensinsnål bil :)
Martineriksson 2011-02-15 19:43 ! Citera #
Bensinsnål utan tvekan!!!!!

Nu när min mamma och pappa tankar, ser man hundringarna flyga iväg... så jävla galet ibland. Och nu under vintern, drar ju lite mer än vanligt, typ 1,1l/mil på vår volvo S80...
En tank är liksom 800-900 kr... som tar slut efter 1 till 2 veckor. Inte billigt :/
hammarn 2011-02-21 11:01 ! Citera #
Bensinsnål, vinner alltid i längden!
Pontan 2011-03-15 22:35 ! Citera #
Kolla in sajten billigastebil.se
Matilda55 2011-03-23 19:34 ! Citera #
Bensinsnål är mitt självklara val! Nu är inte jag den den tjejen som kör street-race hela dagarna, men jag vet faktiskt hur höga bensinpriserna är, och om man inte vill bli ruinerad så är en bensinsnål bil att föredra. För dem som tänker på miljön så ligger nog dem bensinsnåla bilarna rätt så högt upp på listan där också.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 07:23
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo