Köp inte en för stor bil som första bil det är svårare att hantera i trafiken.
Seen är den dyrare att hålla , både bensin , skatt o försäkring.
Börja med en mindre som klar dina behov.
Definitivt bensinsnål! Snabb bil har du inte mycket nytta av med alla fartkameror som finns överallt numera. Hittade också lite andra saker att tänka på här: www.alltombilligabilar.se
Som första bil är bensinsnål bil det bästa eftersom man oftast studerar och då har man inte mycket pengar men sen när man har fått jobb och har mer pengar så kan man köpa en bil med flera hundra hk som drar mer. För då har man har råd
Själv skulle jag satsa på el/miljövänlig och bensinsnål bilar om de kostar inte för mycket.
Hastigheten spelar inte så stor roll för mig eftersom jag brukar köra defensive och säkert utan hinder i trafiken.
Med andra ord jag har mer användning med bensinsnålar bilar än snabba bilar.
Det beror ju självklart på vad ändamålet med bilen är. För de allra flesta tror jag besinsnål är det självklara valet. Att kunna köra utan att behöva tänka på plånboken hela tiden är självklart skönt. Men har en kompis som brukar ta med bilen och köra på bana och då är det faktiskt en annan femma. Då handlar det inte om att ha en bensinsnål bil längre. Men som sagt, ändamålet styr valet