Start > Körkortsforum > Vad väljer ni? Bakhjulsdrift e…

Vad väljer ni? Bakhjulsdrift eller Framhjulsdrift?

vivaloca88 2010-10-23 12:41 ! Citera #
Själv anser jag att bakhjulsdrivna bilar som ex. Mercedes eller Bmw är roligare att köra än tråkiga framhjulsdrivna volvo vad anser nI? :D
Gäst 2010-10-26 15:50 ! Citera #
Fyrhjulsdriva Audi Quattro ska de vara! Där snackar vi grepp, nästan formell 1 känsla ;).
Kizzemizz 2010-10-26 17:51 ! Citera #
Egentligen tycker jag att man borde ta framhjulsdriven bil som första bil, Om man väljer bakhjulsdriven så kanske man har lite för roligt när första snön faller och man kanske slutar i diket.
Men när man lärt sig att hantera bilen bra så är bakhjulsdrift inte så dumt :)
Gäst 2010-10-26 19:49 ! Citera #
Sant haha, sen är ju halkbanan en bra övning för att se vilken drift som är bäst ;).
Gäst 2010-12-30 13:48 ! Citera #
Jag själv tycker bakhjulsdrivet, men det är ju en individuell tycksak.
Annars är fyrhjulsdrift inte så pjåkigt heller 8-)
Audi 2011-02-10 17:36 ! Citera #
Bakhjulsdrift = Roligare Framhjulsdrift = Säkrare ....... Fyrhjulsdrift = bäst!
Matilda55 2011-03-23 19:42 ! Citera #
Framhjulsdrivet - just av den anledningen som en tidigare användare skrev. Det är inte allt för roligt att hamna i diket när första snön börjar falla, och i vintras så upptäckte jag att man verkligen inte ska underskatta den första snön och dess halka. Rent av livsfarligt!
ester 2011-04-07 05:51 ! Citera #
Visst är det säkrast med fyrhjulsdrift men det är ju också så att det drar mer bensin så det är ju bra om man kan koppla ur den.
Det är ju inte halka året runt. Annars föredrar jag framhjulsdrift.
felix_heino 2011-04-12 16:14 ! Citera #
Jag har bara testat framhjulsdriven och bakhjuls driven, och om man säger inom säkerhets syn osv. Måste jag direkt säga framhjulsdriven. Speciellt på vintern. Man kan sladda rejält med bakhjuls driven och även fastna i snön. (det gjorde jag några gånger detta år:) Men som sagt bakhjuls driven kan vara roligt att sladda runt lite då och då:)
johanlake 2011-04-27 16:20 ! Citera #
Bakhjulsdrift är coolare i alla fall :) men vi har framhjulsdrift.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor