Tips

Maalja 2010-10-13 16:38 ! Citera #
Hej
Jag brukar ha väldigt svårt att plugga in saker för jag är inget snille direkt :PSen är det helt omöjligt att plugga in allt, det kommer ju inte att gå. Men ett tips jag har är att man kan försöka ta första bokstaven i saker man ska lära sig och försöka accessoera med något annat
Ett exempel

Överstyrning är ofta på bakhjulsdrivna bilar
( Ö+ B) Blir ju affären ÖverskottsBolaget
Då behöver man bara plugga in det för då vet man ju automatiskt att Understyrda bilar är framhjulsdrivna. Då behöver jag ju bara koncentera mig på att komma ihåg det. Även om detta kanske var ett dåligt exempel men jag tänkte bara if någon annan kanske är byggd som mig när det gäller pluggning :P
Leif 2010-10-18 12:34 ! Citera #
Hej tack för tipset. har du lärt dig att Överstyrning ofta förekommer på Bakhjulsdrivna bilar kan du ju koppla direkt på motsatser. Över/Under mot Bak/Fram. Det räcker att bara lära sig en regel per sammanhang resten förstår man av det som är kvar ^^ detta gäller förstås vad boken kallar ytinlärning. ska man djupinlära tror jag att en bild på situationen förklarar mer än ramsor
(btw associera, inte accessoera)

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor