Körkortonline > Körkortsforum > Upplandsväsby uppkörnkng

Upplandsväsby uppkörnkng

Metallfilé I går 12:33 ! Citera #
Godkänd 2026-02-18
Hej, jag hade uppkörning i väsby den 6 februari. Tänker att jag kan hjälpa till och berätta min upplevlse. Jag fick godkänt och hade mannen med kryckor som många tydligen blivit underkäna av men jag har en helt annan upplevelse. När jag kom dit var jag såkalrt super nervös men jag var där i tid med min mamma vilket hjälpte så mycket då jag kunde berätta mina känslor och hon kunde lugna ner mig så tips att ta med någon skulle jag säga, direkt när jag kom in fick jag ett super trevligt bemötande där alla som var i salen som jobbade sa hej och typ fråga hur man mådde. Sedan satte jag mig ner och efter typ 10 min så kom en inpektör ut som väntade på en man, hon började prata med mig och min mamma och skrattade lite så där släppte nervositeten direkt. Sedan kom min inspektör och jag fick skriva på och visa mitt legg, vi gick ut till bilen och han förklarade vänligt och tydligt hur bilen fungerade, han lät mig ställa in speglar osv, han fixade nackstödet åt mig till och med då jag glömde det. Till säkerhetskontrollen så fick jag enkelt att bara kolla om någon tekniks lampa lyste vilket det såklart inte gjorde. Sedan var det dags att köra ut och vi hade radion då, pratade lite och sedan tog jag vänster ut i korsningen. Vi åkte därifrån in till en vändplats i ett område, påvägen dit berättade han att det var en huvudled och 40 kmh, super snällt. I vändplatsen skulle jag vända vilket jag gjorde men det blev lite fel, fick backa och köra fram flera gånger men han sa inget utan vi fortsatte köra och då skulle ajg backa runt ett hörn, det gick bra för mig oh fick beröm. Där släppte nästan all nervositet. Ut däifrån berättade han att vi skulle till vänster och berättade vart jag skulle lägga mig så behövde inte lägga energi på sånt. Vi körde ut på motorvägen där jag inte kom upp i bra hasitghet men hängde på trafiken så gissar att det inte gjorde något, vi körde av och kom till en rondell där jag råka mig i lägga fel vil men bytte i lugn och ro. Noterbart att i efterhand fick ajg veta att jag hade råkat köra ut framför en bil som kom i hög hastighet, märkte dock själv inte det. Sedan vaar vi i princip klara och åkte tillbaka, vi körde mellan 15-22 min gissar jag. Tillbaka på trafikverket berättade han att det gicm bra oich att jag var en säker förare men han tog upp det med rondellen men sa att jag inte utgjorde några faror. Vill med det bara skicka med er som ska köra att gå vidare ifall du råkar göra fel, andas bara och om du gör ett två elelr tre fel så kommer det trorligen inte påverka om det inte är saker som gör att du utgör en fara. Jag trodde dert var kört men har inte efterhand tänkt att han såg att jag visste vad jag gjorde. Så lycka till och ta det lugnt, du behöver inte vara en perfekt förare, du ska bara visa att du kan köra bil.
Snacka om motsatt upplevelse! Jag blev underkänd av kryckmannen och hans lärling (en bitter, gråhårig, skäggig typ med hästsvans) 5 ggr i Upplands Väsby! De stressade upp en genom att be om göra saker under körning.

Fick nog efter 5e gången och fick en tid i Farsta mitt på dan (som ska vara ännu värre); fick köra med en väldig tyst (på gränsen till grinig) gubbe MEN han hittade inga stora fel med min körning och godkände mig. Han t om sa att om det var så jag körde på mina förra körprov, så var det ”märkligt” att jag inte fick godkänt.

Vill aldrig mer se dessa två översittare! Blä!

Grattis till körkortet!

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2026 gratis

Teoribok – körkortsboken 2026 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov