Start > Körkortsforum > Körkortappar och betyg de fått

Körkortappar och betyg de fått

Gäst 2024-12-30 02:06 ! Citera #
Hur kommer det sig att Körkortsboken från STR har 2,4 i betyg?

Är det inte meningen att det ska vara en helt professionell app då Sveriges Trafikutbildares Riksförbund gett ut den? Varför är det så lågt betyg den fått. Ni som klarade teorin genom att bara plugga via en app.Vilken använde ni.
RiverOak 2024-12-30 03:07 ! Citera #
Vad jag har förstått det som beror det till största del på att appen varit buggig, inte på själv undervisningsmaterialet.
RiverOak 2024-12-30 03:10 ! Citera #
Själv använde jag ”Ta körkort” i huvudsak. Tycker det är en bra app som gör det motiverande att plugga. Sen mot sluttampen så gjorde jag frågorna på flera andra appar och sidor. Bland annat STRs.
På så sätt kollar man att man faktiskt fattat teorin och inte bara lärt sig svara på frågor. Man får dessutom frågor ställda på lite olika sätt vilket känns som en bra förberedelse inför provet då jag inte upplevde att någon av dem hade frågor utformade på precis samma sätt som det verkliga provet.
Gäst 2024-12-30 04:03 ! Citera #
RiverOak 2024-12-30
Själv använde jag ”Ta körkort” i huvudsak. Tycker det är en bra app som gör det motiverande att plugga. Sen mot sluttampen så gjorde jag frågorna på flera andra appar och sidor. Bland annat STRs.
På så sätt kollar man att man faktiskt fattat teorin och inte bara lärt sig svara på frågor. Man får dessutom frågor ställda på lite olika sätt vilket känns som en bra förberedelse inför provet då jag inte upplevde att någon av dem hade frågor utformade på precis samma sätt som det verkliga provet.
Det jag läst är att STR:s app är bra men det finns negativa omdömen. Appen Ta körkort verkar enligt många användare vara bra men också klagas det på att den innehålera frågor som vanligtvis inte kommer på provet och att de kan stå att ett annat svar du inte valde på testerna du gör också kan vara rätt. Har även läst att användare här på forumet inte klarat provet efter att ha använt sig av appen.
RiverOak 2024-12-30 11:58 ! Citera #
Gäst 2024-12-30
Det jag läst är att STR:s app är bra men det finns negativa omdömen. Appen Ta körkort verkar enligt många användare vara bra men också klagas det på att den innehålera frågor som vanligtvis inte kommer på provet och att de kan stå att ett annat svar du inte valde på testerna du gör också kan vara rätt. Har även läst att användare här på forumet inte klarat provet efter att ha använt sig av appen.
Jag klarade provet med god marginal och använde ”Ta körkort”. Sen kompletterade jag ju som sagt även med att svara på frågor på alla möjliga ställen (utan extra kostnad). Om det var en nödvändighet för att jag skulle klara provet vet jag inte. Men allt information du behöver finns i den appen. Kan tänka mig att de som kuggar inte har läst eller förstått teorin utan bara lärt sig svara på frågor.
Det går nog bra med vilken än du väljer om du bara pluggar rätt.

Den enda app jag verkligen inte rekommenderar är ”Fixa Körkort”. Undvik den för allt i världen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 00:54
2
I går 15:34
67
I går 07:42

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov