Start > Körkortsforum > Körlärare

Körlärare

Jane 2024-12-18 21:52 ! Citera #
Jag har en körlärare som är alltid arg, skriker och tjurig. Jag Kommer ihåg första gång jag körde med honom, var han irriterad när jag inte kunde göra en parkering runt hörnet perfekt. På motorvägen skriker han ”gasa gasa gasa mer” ”varför gör du där”. Alltså jag mår inte bra, känner panik i min själ & kropp när jag kör med honom. Allt jag gör känns fel. :cry:

Däremot han kollega som jag oxå kör med ( har semester just nu) är jag väldigt lugnt. Kan köra bilen inte helt perfekt men han sade att han känner sig trygg när han åker med mig.

Ni som går till körskolan vad har ni för erfarenheter med eran körlärare? Tack!
Gäst 2024-12-19 02:54 ! Citera #
Känner igen mig. Tycker att det är svårt att hitta en riktigt bra körlärare tyvärr. Kommer ih :cry: åg när jag körde med en kvinna som var riktigt hemsk. Det gick inte att ställa frågor för man fick bara motsvar. Hon tog med mig till en 4-vägskorsning som jag inte hade kapacitet att klara då. Mycket trafik och bilar överallt. Jag hade verkligen panik och bad henne hjälpa mig vilket hon inte gjorde. Kaos!
Efteråt pratade jag med min riktiga körlärare, jag hade även läst omdömen om henne som inte var bra. De fanns de som gråtit när lektionen var över. Han sa att han visste. Några månader senare ringde ägaren till skolan och frågade om min upplevelse. De ville ha så mycket info som möjligt för att sparka henne. Jag fick ändå lite revansch kändes det som. Jag har råkat ut för andra också som inte borde vara körlärare. Det blir dyrt när man inte utvecklas för att man har så svårt att jobba tillsammans med vissa körlärare.
JP 2024-12-24 17:27 ! Citera #
Replying in english:
It depends, not everyone can be a good teacher and it goes for any industry. Maybe your instructor is a damn good driver but suck at teaching. One thing is for certain, students differ as well. Some like the tough love but few breaks when the going gets tougher. I am actually having my driving lessons at the moment (test scheduled for 9th of Jan) and I asked my instructor to be tough on me. For me it helps me to reflect on my mistakes and come back with vengeance the next day.
An advice is, be strong, take them as a positive criticism, reflect on these mistakes, correct them and show him/her that you are a tough cookie

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 07:19
132
I dag 02:56
5
I går 12:15
16
I går 08:53

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest