Start > Körkortsforum > Hur ska jag träna?

Hur ska jag träna?

swe 2024-11-23 16:45 ! Citera #
Grundorsak till underkännandet är:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp
Detta får konsekvenser på:
Trafiksäkerhet och beteende
Visa god uppmärksamhet
Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
Anpassa placeringen efter de omständigheter som råder
Samspela med andra trafikanter
Manövrering
Uppvisa en rutinmässig manövrering
Trafikregler
Tillämpa de regler som gäller för körning med fordon
Brister har visat sig i följande situationer:
Backning
Gatukorsning
Körfält
Körfältsbyte
Körning mot mål
Signalreglerad korsning
Säkerhetskontroll
Vändning med manövrering
Ingripande har förekommit.

Följande provinnehåll har ingått i ditt körprov:
Säkerhetskontroll
Körställning
Vändning med manövrering
Backning
Körfält
Körfältsbyte
Gatukorsning
Signalreglerad korsning
Körning mot mål
Gäst 2024-11-23 17:29 ! Citera #
Vad för ingripande gjorde inspektören?
Swe 2024-11-23 18:02 ! Citera #
Gäst 2024-11-23
Vad för ingripande gjorde inspektören?
Helt ärligt vet inte Första gången körde vi på en smal väg bilar parkerade på högersida höll mig åt mitten sen la jag mig mer åt höger då sa han ” lägg dig åt höger” en milli sekund efter … Andra gången körde jag i en rondell innerst filen och skulle byta till höger när jag svängde ut då sa han ” SE DAJ FÖR” Det sjuka är att ja ba vet att ja kuggat du kan erkänna de han ba aa de gjorde du. Efter så sa han du kan köra bil nu när det vet att du kugga så kör du ju jätte bra jag tror du fixar de till nästa gång.
Gäst 2024-11-23 18:10 ! Citera #
Wow låter som du fått en riktigt blackout. Hur känner du själv? har du gått skola? har de sagt att du är redo? Du har ju kuggat på väldigt mkt. Min första uppkörning var lite liknade. visst kunde övat lite mer baknings manövrering innan. kuggade på typ allt pga av nervositet och hela situationen och pressen jag byggt upp. Sedan bokade jag ny tid berättade jag ej för någon och tänkte fan de är ju ändå typ samma pris som en körlektion och nervositeten släppte efter första gången så då gick de kanon. Men som sagt viktigt och känna sig redo.
Swe 2024-11-24 00:23 ! Citera #
Gäst 2024-11-23
Wow låter som du fått en riktigt blackout. Hur känner du själv? har du gått skola? har de sagt att du är redo? Du har ju kuggat på väldigt mkt. Min första uppkörning var lite liknade. visst kunde övat lite mer baknings manövrering innan. kuggade på typ allt pga av nervositet och hela situationen och pressen jag byggt upp. Sedan bokade jag ny tid berättade jag ej för någon och tänkte fan de är ju ändå typ samma pris som en körlektion och nervositeten släppte efter första gången så då gick de kanon. Men som sagt viktigt och känna sig redo.
Jag va så nervös !!!! Asså de va hemskt de förstörde så mycket. Min trafikskola sa att jag ändå va redo iallafall skulle tagit den på andra försöket. De kanske drf ja va stressad för att alla visste att jag skulle köra upp.
Swe 2024-11-24 00:29 ! Citera #
Största problemet var att jag inte hade tränat vid Trafikverket så blev osäker. Vissa skyltar är gömda i med buskar osv. Jag kugga i september har kört med min pappa ända sen dess och verkligen lagt krut på manövrering och planering av körningen. Nu kan jag typ alla skyltar min pappa har sagt att det är en stor skillnad kan parkera bra nu lite svårt med fickparkering men tänkte köra upp i mitten av december så kanske ändå kan ta den ?
RiverOak 2024-11-24 03:15 ! Citera #
Swe 2024-11-24
Jag va så nervös !!!! Asså de va hemskt de förstörde så mycket. Min trafikskola sa att jag ändå va redo iallafall skulle tagit den på andra försöket. De kanske drf ja va stressad för att alla visste att jag skulle köra upp.
Du är säkert redo rent körmässigt också, men själva uppkörningssituationen är ju något speciellt och du var nog inte riktigt beredd på att hantera det. Vissa klarar det bra men andra blir så nervösa/stressade att det sabbar hela provet. Det är inte alls ovanligt. Så var det för mig med. Jag kunde köra bra och är normalt sett lugn och trygg i trafiken, men uppkörningen var någon helt annat. En fruktansvärd upplevelse.
Beta-blockerare hjälpte mig mycket att få bukt på de värsta symptomen. Mental och fysisk förberedelse är också viktigt. Och som du är inne på så är det nog en bra idé att inte berätta för så många att du ska köra upp. Det skapar onödig press och förvärrar situationen.
Swe 2024-11-24 05:45 ! Citera #
RiverOak 2024-11-24
Du är säkert redo rent körmässigt också, men själva uppkörningssituationen är ju något speciellt och du var nog inte riktigt beredd på att hantera det. Vissa klarar det bra men andra blir så nervösa/stressade att det sabbar hela provet. Det är inte alls ovanligt. Så var det för mig med. Jag kunde köra bra och är normalt sett lugn och trygg i trafiken, men uppkörningen var någon helt annat. En fruktansvärd upplevelse.
Beta-blockerare hjälpte mig mycket att få bukt på de värsta symptomen. Mental och fysisk förberedelse är också viktigt. Och som du är inne på så är det nog en bra idé att inte berätta för så många att du ska köra upp. Det skapar onödig press och förvärrar situationen.
Tack för dina tips! Hur får man tag på betablockare?
Gäst 2024-11-24 09:24 ! Citera #
Snyggt då va de någ de mentala. Men se till att manövrerings momenten sitter perfekt. Kan bli lite stressigt med ny bil. Samt segt å kugga på en ficka om allt annat sitter perfekt🤣 mer en 50% kuggar första gången många klarar de 2,3,4 man behöver lite flyt med omständigheterna också. Se det bara som en körlektion med ny lärare och gör ditt bästa.
Swe 2024-11-24 10:06 ! Citera #
Gäst 2024-11-24
Snyggt då va de någ de mentala. Men se till att manövrerings momenten sitter perfekt. Kan bli lite stressigt med ny bil. Samt segt å kugga på en ficka om allt annat sitter perfekt🤣 mer en 50% kuggar första gången många klarar de 2,3,4 man behöver lite flyt med omständigheterna också. Se det bara som en körlektion med ny lärare och gör ditt bästa.
Jaa de sant måste verkligen träna. Tror du jag kan köra upp runt 18 december?

Senaste foruminläggen

Rubrik
59
I går 18:24
5
I går 17:06
4
I går 05:37

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor