Start > Körkortsforum > Teoriprovet

Teoriprovet

Gäst 2024-11-23 18:00 ! Citera #
Okej om problemet är trafikregler så plugga mer om det. I ta körkort appen har du ju så du kan öva på kategorier. Och även se vilken procent du har på varje kategori. Förstår inte riktigt va du menar med alla svar alltid är likadana och lika viktiga?
kan ju vara tex du ser detta märke ska du lämna företräde? jag eller nej. Eller typ vilken regel gälle i denna korsning?
med 4 alternativ. Tycker mer att de finns ett logiskt svar. Gick faktiskt in nu och körde ett par frågor för att kika:)
Jag pluggade ca 4 veckor innan provet och sista 2 veckor jävligt mkt. Tyckte inte att jag blev så mkt bättre på test proven fick oftast mellan 80-90% nån gång kugga jag till och med. Men va oftast mkt slarv där jag hade missat någon skylt eller någåt på bilden osv. Så va riktigt jäkla uppmärksam på provet. Trafikos youtube kanal har bra innehåll på det mesta.

Testa även googla på gratis teoriprovs frågor så du får andra formuleringar. Och glöm ej läsa och lyssna i boken också.
Gäst 2024-11-24 22:40 ! Citera #
Hej, jag har också en fråga jag brukar få mer än 80 procent i teori appen tycker ni att man ska boka tid för teoriprov? Har kuggad en gång redan? Men på den riktiga provet så känner jag att man får helt andra frågor!
Gäst 2024-11-25 08:50 ! Citera #
Beror helt på hur du lär dig, jag och polarn tog nästan samtidigt. Han pluggade appen på 2 v enbart och fick typ 57 poäng. Jag pluggade ca 4 v med appen boken m.m och fick 53:) sen tror jag många kryddar hur lite de pluggar. Vet folk som sagt de pluggat 1-2 dagar innan och klarat:) men blir ju problem om du bara memorerar svar via en app. Man måste förstå helheten.
Gäst 2024-12-03 10:45 ! Citera #
Mitt teoriprov är 10 dec. och på andra gånngen av provet fick jag 45. Jag har problem med att förstå bilderna på provet.
Gäst 2024-12-03 14:58 ! Citera #
Pluggade kanske då och då typ 2 veckor enbart i appen och fick 57 men saker som tex trafikregler lär man sig nästan av praktisk körning, och det är väldigt viktigt att man kan alla olika väjningsplikts skyltarna för på teoriprovet så är det mycket sådan där skylt kunskapen är väldigt viktig
Gäst 2024-12-08 22:02 ! Citera #
Över imorgon är min tredje teoriprovet och fortfarande på appen jag får 60%. Alltid jag får ine över 50 av 65. Jag vet inte vad ska göra.
Gäst 2024-12-08 23:56 ! Citera #
Går du igenom dina svar som du får fel?
många gör ju misstaget att bara skriva övnings proven men sedan skiter i att kolla vad dom fick fel på och bara försöker om och om igen tills dom får godkänt
Göst 2024-12-09 19:27 ! Citera #
Imorgon är det min tredje teoriprov och vene va hur ska klara det. Hur ska jag tänka under frågorna och svar för vissa svar liknar varandra. Hjälp imorgon är det teoriprovet.
Gäst 2024-12-09 20:16 ! Citera #
Men om du/ni inte är redo och gör om prov efter prov så behöver ni plugga på riktigt. Jag vet själv. folk snackar att de läste på lite dagen innan lr nån vecka hit och dit och svarade på lite frågor. Du ska kunna moment såsom Fordons kännedom, Miljö Personliga förutsättningar. Trafiksäkerhet, Trafikregler. (kanske glömt något) När jag gjorde provet va ca 47 frågor trafiksäkerhet/trafikregler det är 70 frågor totalt då 5 slumpas bort.

Såhär gjorde jag och klara de på första pluggade som fan och har alltid hatat plugg osv. Lyssna på boken när du har tid tex mellan skola jobb. Där kan du lyssna på samtliga moment. Ladda ner ta körkort appen och plugga varje moment, ta tex ett moment i veckan så de sitter läs på de svar du har fel på de har en sådan funktion. Analysera varför svaret är som det är. Du behöver förstå och få en djup inlärning. Öva på frågorna i appen på just det momentet. Läs även momenten i körkortsboken där finns mkt bra exempel osv.

När de kommer till trafiksäkerhet/trafikregler. Plugga det i samband du övningskör så du förstår varför du ska följa vissa regler såsom högerregeln m.m sedan när du har ca 1-2 veckor kvar till provet och du kan samtliga moment då kan du börja göra slut testen för se hur du ligger till. Då kan du även finslipa de momenten du får mest fel på. Sedan på provet så kör igenom de frågorna du är säker på. Gå sedan tillbaka till det du är osäker på titta noga på filmerna/bilderna så du ej missar något. Ta din tid ett slarvfel kan stå emellan godkänt och icke godkänt.
Gäst 2024-12-10 10:58 ! Citera #
Hag har teori snart. Jag vene hur de ska gå. Jag är så rädd. Ivland på prov jag glömer

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 01:25
3
I går 19:46
3
2024-12-24 17:27

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov