Start > Körkortsforum > Teoriprovet

Teoriprovet

Laiv 2024-11-18 21:18 ! Citera #
Hej!
Idag det var min andra teoriprov och blev underkänt. Jag fick en extra poäng idag. Jag pluggar varje dag och har ta körkort appen och är 90% klarade på prover. Jag vet inte vad jag ska göra. kan ni hjälpa mig?
Gäst 2024-11-18 23:22 ! Citera #
Lär du dig frågorna utantill eller läser du texten och faktiskt förstår den?

Där har du svaret
Leif 2024-11-19 12:17 ! Citera #
Mitt största tips till dig är att använda dig utav elevcentralens app den är mycket lik provet.
Leif 2024-11-19 22:54 ! Citera #
Ibland jag förstår och ibland inte. Det är väldigt komplicerat under provet, speciellt deras svar, jag blir förvirad eftersom allt är samman sak.

Jag har inte tillgång till appen elevcentralen.se eftersom jag går inte till trafikskolan. Jag vill inte börja där.
Gäst 2024-11-20 16:04 ! Citera #
Plugga både ta körkort och elevcentral och elevcentral är mkt mer likt riktiga provet men ta körkort va bra för lära sig. Läs även boken så du får ett sammanhang.
Hakkan 2024-11-20 19:16 ! Citera #
Leif 2024-11-19
Ibland jag förstår och ibland inte. Det är väldigt komplicerat under provet, speciellt deras svar, jag blir förvirad eftersom allt är samman sak.

Jag har inte tillgång till appen elevcentralen.se eftersom jag går inte till trafikskolan. Jag vill inte börja där.
Det gäller att vara noggrann under själva testet. Frågorna är formulerade som att det finns flera svar som är rätt men det gäller att läsa två gånger och verkligen titta på alternativen du har och se om det finns någon skylt eller annan omständighet som ger dig rätta svaret.

Sedan ett tips som jag hoppas du redan har gjort men jag säger det ändå.
När du gör provet, ta alla frågor som du är bergsäker på och gör dom snabbt och säkert, markera dom du är osäker på så ser du att du har gott om tid att sitta och fundera på dom kluriga..