Ibland jag förstår och ibland inte. Det är väldigt komplicerat under provet, speciellt deras svar, jag blir förvirad eftersom allt är samman sak.
Jag har inte tillgång till appen elevcentralen.se eftersom jag går inte till trafikskolan. Jag vill inte börja där.
Det gäller att vara noggrann under själva testet. Frågorna är formulerade som att det finns flera svar som är rätt men det gäller att läsa två gånger och verkligen titta på alternativen du har och se om det finns någon skylt eller annan omständighet som ger dig rätta svaret.
Sedan ett tips som jag hoppas du redan har gjort men jag säger det ändå.
När du gör provet, ta alla frågor som du är bergsäker på och gör dom snabbt och säkert, markera dom du är osäker på så ser du att du har gott om tid att sitta och fundera på dom kluriga..
Men som andra sagt, gör tester men förlita dig inte på dom då du oftast gör en ”ytinlärning” Du lär dig kanske svaren snabbt på frågorna men har problem med vad svaret faktiskt innebär. Så läs/lyssna även på teoriboken och gör tester online, gärna från olika ställen så frågorna varierar.