Ledsen, frustrerad och ångestfull elev
Trafikskolan sa till mig att man behöver ca 20 lektioner om man tar automat. Pluss att man behöver träna privat mkt mellan lektionerna. För manuell behöver man ca dubbelt så många då vissa har extremt svårt med växla. Så om du måste ta manuell är det bara fortsätta träna ha is i magen. Och gör jobbet ju mer du över desto bättre blir du. Men va medveten om att manuell tar mkt mer tid. Många som tar manuell har övningskört i flera år och kör rätt bra när de kommer till körskolan.
Till och med körskolan sa på första utbildningen att det är rätt onödigt att ta manuell i dagens samhälle då. Samt blir mkt dyrare.
Känns märkligt att sätta absolut tal i antalet lektioner som krävs för körkort. Alla är vi olika och har olika förutsättningar. Någon behöver fler lektioner medans för andra räcker det att bara köra privat.
Jag tog cirka 40 50 lektioner. men hade ingen att köra med privat. så all mängd träning blev på skolan. jag tror jag hade 4 skolor som jag körde på men det var bara en som jag körde 1 gång på . dom flesta skolorna var bra förutom en. där kostade en 1.5 timme 500 kr och vi körde bil i ca 45 min . spenderade en massa tid på säkerhetskontrol på bilen innan vi körde. jag hittade en kör skola som hade ca 300 kr för en timme så jag körde en massa på den skolan plus att den läraren var väldigt bra. men dom flesta lärarna som jag hade var väldigt bra. det var ingen som bashade mig och sa att jag var dålig. det var bara när jag tog c bil som en lärare sa till mig att jag kanske inte skulle fortsätta . men jag tog både c och ce. detta ska tillägas att det var för 22 år sen jag tog b kortet. jag tror det är mycket dyrare nu. jag betalade nog ca 20 k för mitt b kort. men din sambo verkar ju helt mongo han ska pusha dig och stötta dig. men tyvärr finns det ganska många som denna.
Känns märkligt att sätta absolut tal i antalet lektioner som krävs för körkort. Alla är vi olika och har olika förutsättningar. Någon behöver fler lektioner medans för andra räcker det att bara köra privat.
Mja skrev ca och vad körskolan rekommenderade. Självklart finns det folk som har möjlighet att köra privat väldigt mkt och länge. Men detta är mer va körskolan ser som snitt och va de rekommenderar.
Mja skrev ca och vad körskolan rekommenderade. Självklart finns det folk som har möjlighet att köra privat väldigt mkt och länge. Men detta är mer va körskolan ser som snitt och va de rekommenderar.
Om så vore fallet så hade vi väl sett fler paket på 40 lektioner?
Ja som här då? /www.korkortstorget.se/3-veckor-intensiv-40-korlektioner-40-min-661
Jätte vanligt på Tex en intensiv kurs att man kör tex för och eftermiddag varje dag.
Sedan brukar många skolor även baka in Det som dubbel lektioner om du ej går intensiv och då blir det 20 tillfällen med skolan. Vet många som kmr till en intensiv kurs och ska ta manuell och kuggar för de har ingen körvana sedan innan. Jag skrev som sagt bara vad körskolan rekommenderade för manuell som de ser i snitt på sina elever.
Finns absolut folk som är snabb lärda och enbart kör privat. Men nu verkar ju TS ha problem att köra privat med sin sambo så det är ju bara fortsätta med skolan tills hen blir bättre.
Normalt antal körlektioner enligt mig är mellan 20-80st sen spelar det ju roll hur mycket du kör privat
du kommer innan provet ha kört 34st lektioner och det är ju inte supermånga lektioner
att köra bil bra i en komplicerad miljö är inte lätt
jag har en klasskompis som hade mvg i alla ämnen i skolan , han körde 110st körlektioner
jag har kört med en elev som då hade kört över 900st körlektioner , jag vet dock inte hur det gått med honom efter jag körde med honom
många elever får panik när de kört så många lektioner som vi har i våra paket och de tror att de ska vara klara när de köpt ett paket men det är ju inte alltid säkert
www.str.se/globalassets/mina-sidor/dokument/folder-str-pedagogisk-grundsyn.pdf
www.teoriappar.se/korkort/sjalvvardering-och-kontinuerlig-forbattring/#:~:text=Sj%C3%A4lvv%C3%A4rdering%20%C3%A4r%20en%20metod%20d%C3%A4r,fokusera%20p%C3%A5%20att%20f%C3%B6rb%C3%A4ttra%20dem.
den sista länken handlar om mckörkort men det som står där fungerar ju på alla körkort
självvärdering
vilken nivå är du i din körförmåga?
kan du lösa uppgifter i trafiken själv utan hjälp då är du typ på nivå 3
många elever är på nivå 2 där de behöver hjälp för att lösa uppgifter
hoppas du hittar ett sätt att känna att du utvecklas och att du till slut får ditt körkort
Senaste foruminläggen
Rubrik