Hade lite samma situation. Tyckte jag va jätte säker på det mesta inför uppkörningen. Blev också skit nervös och gjorde typ min sämsta körning någonsin. Bytte trafikskola och hade tur att få en riktigt petig jobbig jävel, Trafikskolan innan sa att jag va redo men efter jag kuggade så bytte jag trafikskola. Så fick en petig tuff lärare som testade mig i massa svåra situationer i nya områden och miljöer varje gång.
De innan tog mig i princip bara till uppkörningsområdet och övade rutter. Efter hans lektioner kände jag mig mkt säkrare tog 2 dubbellektioner. Han lärde mig att om jag kan planera körningen och följa skyltar i nya områden, svåra Områden typ inner stan i rusning osv. När allt de går på rutin och känns bra och inte stressande samt att alla svåra manövrerings moment känns bra då är du redo. Tex är du jätte nervös, sedan kör du fel, sedan kanske dålig placering, kanske dålig uppsyn vid någåt tllfälle, sedan köra fel igen osv, då blir helhets bedömningen underkänt.
Jag tyckte själv efter uppkörningen att de inte va så farligt men nu i efterhand när jag kör bra inser jag att jag absolut inte va redo mentalt. Samt att körningen va väldigt hackig pga av nervositet ny bil osv osv, Körde upp i fredags och kuggade igen dock var körningen bra och va ej nervös, kuggade på en skitgrej va rusning och åkte för snabbt in i en rondell så inspektören ingrep. Tog för mig lite för mkt mitt misstag. Fick ny tid igår i ny ort där jag aldrig kört i rusning och klarade det utan anmärkningar. Så mitt tips är ta en lektion med en ny lärare be han/hon ta dig till en ort du alldrig kört innan be om en svår utbildnings kontroll på 30 min. Öva stenhårt på dina brister i nya områden och kör upp igen. Tillslut sitter du där och de säger din körning är godkänd