Start > Körkortsforum > Skillnaden på riktiga provet o…

Skillnaden på riktiga provet och Online provet?

Gäst 2010-09-11 12:26 ! Citera #
Hur stor skillnad är det på online provet och riktiga provet?(svårigheten)

har alla 1000+ frågor och har klarat det med en snitt på nästan 90% alla dom senaste 15-20 gångerna....
behöver jag vara orolig för det riktiga provet?

visserligen bero det kanske på vilka frågor man få, men generellt?

mvh
Gäst 2010-09-12 18:57 ! Citera #
Verka som forumet är ganska dött :P
har teoriprovet imorgon, hursomhelst känner mig ganska självsäker på det, har haft en paus från online provet ca 1 vecka och klarat det alla gånger idag med, även efter den filtrerat bort de lättaste :)

få väl själv återkomma med svar imorgon efter provet hur det var och gick.
ana 2010-09-13 12:08 ! Citera #
Hejsan! Undrade hur det gick .? Va det liknade detta? ska göra om mitt prov om ca 4 veckor..Kuggade för en vecka sen ! :?
Gäst 2010-09-14 13:15 ! Citera #
Det här är en fråga jag är grymt nyfiken på. Jag klarar alltid proven online, men är inte säker på hur mycket de liknar det riktiga provet. Om de här e-tjänsterna har någon typ av trovärdighet, så borde man ju - om man inte har extrem otur - klara teoriprovet i skarpt läge.

Men finns det ingen som gjort de här proven som också skrivit teorin, och har något att delge oss andra?
Gäst 2010-09-14 16:42 ! Citera #
- Gummo -

Ladda ner teo 09 eller 10 och kör frågorna där, upplägget är densamma som VV’s, du kmr känna dig mindre nervös när du gör provet då :)

En grej till. Har du läst hela boken 1-2 gånger kommer du nog klara provet utan några som helst problem. Innan jag gjorde teoriprovet hade jag läst min teoribok 2 gånger(den var 3 år gammal också), fick 58/65. Så det ska nog gå. Lycka till!! Tro på dig själv! :)
Gäst 2010-09-15 20:39 ! Citera #
ana
Hejsan! Undrade hur det gick .? Va det liknade detta? ska göra om mitt prov om ca 4 veckor..Kuggade för en vecka sen ! :?


jag klarade det, skulle dock läst boken mera känner jag. vissa frågor var i princip likadana och andra omformulerade sen var det en del som jag inte kände igen alls, den värsta frågan för mig på provet var

”du ser ett barn springa ut framför bussen när du är vid bussen bakände, du bromsar så fort du kan. Vilken hastighet har du vid barnet?”
Det mesta på provet handlade om trafikregler och trafiksäkerhet.
manövrering, och skyltar var det inte alls mycket om.


gummo
Det här är en fråga jag är grymt nyfiken på. Jag klarar alltid proven online, men är inte säker på hur mycket de liknar det riktiga provet. Om de här e-tjänsterna har någon typ av trovärdighet, så borde man ju - om man inte har extrem otur - klara teoriprovet i skarpt läge.

Men finns det ingen som gjort de här proven som också skrivit teorin, och har något att delge oss andra?


jag klarade snitt 95% på online proven, innan jag gjorde riktiga provet fick 54 då. läs igenom boken par gånger och ta god tid på dig.
jag pluggade dock inte mer än 2 veckor innan provet, Så Plugga ordentligt och en bra tag innan så har du inte mycket oroa dig över
!
Gäst 2010-09-16 19:29 ! Citera #
Den största skillnaden är att de ofta på riktiga provet kan ha flera svar som liknar varandra mycket. När det gäller andra test så är det oftast tre alternativ med stora skillnader på svaren.
Anton 2010-10-17 16:56 ! Citera #
Jag bumpar denna då jag har mitt teori-prov om en vecka ungefär.

Går det att klara teoriprovet efter att ha klarat ”faserna” på denna sida och läst boken två gånger?
Jag har tre ”faser” kvar på den här sidan och har väl läst halva boken, så det är väl dags att ta tag i pluggandet den här veckan... :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 18:45
4
I dag 18:18
8
I dag 18:08
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor