Start > Körkortsforum > Uppkörning Järfälla

Uppkörning Järfälla

Norrortbajare 2024-06-06 18:09 ! Citera #
Tjena!

Jag har snart uppkörning i Järfälla om några dagar och lite hjälp skulle uppskattas. Jag undrar framförallt vilka manuella bilar finns det, vet att dom har en skoda fabia(?) och en Volvo v40 men har för mig att det finns mer.

Min andra fråga är vilken rutt tog ni som körde upp här, skulle vara väldigt hjälpsamt

Tack i förhand!
Gäst 2024-06-06 20:19 ! Citera #
https://korkortonline.se/forum/11540/
Soligdag 2024-06-07 22:43 ! Citera #
Hej! Jag hoppas att du får förarprövaren jag fick, hon var så snäll och förstående att jag var nervös. Jag kan inte hjälpa till med bilarna eftersom jag tog automat körkort men jag märkte att det stod massor av Volvos parkerade där så jag antar att några av dem är manuella bilar.

När det gäller rutten är det här ungefär vad jag fick göra (jag var så nervös att jag har förträngt mycket av detta!):
1.Vänster ur Trafikverket
2.Vänster vid Sibylla
3.Höger på Viksjöleden
4.Vi körde sedan höger och runt i en cirkel i en lägenhets/villa område
5.Vi körde tillbaka till Viksjögleden och vid den stora gröna rondellen skulle jag mot E18Sthlm men råkade köra fel och mot E18 Oslo. Då gav hon mig instruktioner att ta mig till Bauhaus där jag gick backa in mellan två bilar.
6.Vi lämnade jag Bauhaus och fick hitta e18 och köra mot Kallhäll
7. Sen körde vi Enköpingsvägen tillbaka till Trafikverket och så bad hon mig köra in på valfri parkeringsplats

Lycka till!
anonym 2024-07-04 03:03 ! Citera #
Mailade samma fråga för ett tag sen till trafikverket och fick följande svar:

Järfälla används följande bilar vid manuella körprov för behörighet B:

Volvo XC40 bensin (manuell)
Skoda Karoq diesel (manuell)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 19:00
2
I går 13:05
3
I går 09:11
8
2024-07-25 12:47
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor