Start > Körkortsforum > Handledarkurs på samma trafiks…

Handledarkurs på samma trafikskola?

Gäst 2024-04-30 16:49 ! Citera #
Björn He 2024-04-30
Har det verkligen förekommit att blivande handledare och övningskörningselev gått handledarkursen på varsin trafikskola eller annars vid varsitt tillfälle och inte vid ett och samma tillfälle???

Förresten hade jag nog lite fel som sa att en handledare får ha högst femton elever samtidigt, jag ber om ursäkt för felet, jag har läst nu att det gjordes vid årsskiftet 2021-2022 en ändring av regeln så att en handledare får ha högst 5 samtidigt, men före denna nämnda regeländring var det tillåtet att vara handledare för högst 15.
Ja det har förekommit.

Om det måste förklaras:
Mamma + storebror.
Pappa + lillasyster.
= mamma och pappa kan vara handledare till båda barn även om alla 4 inte gick samma gång.
Gäst 2024-05-01 18:14 ! Citera #
Björn He 2024-04-30
Har det verkligen förekommit att blivande handledare och övningskörningselev gått handledarkursen på varsin trafikskola eller annars vid varsitt tillfälle och inte vid ett och samma tillfälle???

Förresten hade jag nog lite fel som sa att en handledare får ha högst femton elever samtidigt, jag ber om ursäkt för felet, jag har läst nu att det gjordes vid årsskiftet 2021-2022 en ändring av regeln så att en handledare får ha högst 5 samtidigt, men före denna nämnda regeländring var det tillåtet att vara handledare för högst 15.
Min bror gick introduktionskursen med sin dotter och jag vid ett annat tillfälle. Var bara skicka in ansökan och sen ut och köra efter att den blivit godkänd.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 00:49
6
2024-05-19 23:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest