Start > Körkortsforum > Någon som svackat i körningen …

Någon som svackat i körningen men ändå klarat uppkörningen?

Gäst 2024-04-09 20:34 ! Citera #
Gäst 2024-04-09
Fick tyvärr underkänt, men vill ge credit till inspektören som var väldigt förstående och pedagogisk även om det blev som det blev.
Tror inte jag någonsin kört så illa som jag körde på provet, inte helt hundra på vad som hände där...
Känslan just nu är att ge upp, gick alldeles för dåligt :(
Vet att många kuggar första uppkörningen men många verkar skylla på stränga inspektörer, känner att det var helt rätt av honom att kugga mig så det känns ju kul...
Jag också läste mycket myter om psykopatiska inspektörer som kuggar folk bara för att de gillar smaken av 18 åriga tårar och trodde nästan på det. Har dock kuggat 3 gånger olika inspektörer men de har altid varit schyssta och ville hjälpa. Frågan är hur de aspiranterna bete sig så de fick sådan kommentarer de delade. Vilken är mer sannolikt att uppför sig emotionellt i sådan situation? Någon som precis fått sina drömmar krossade eller någon som precis gjort sitt rutinjobb 1145de gånger denna månad?
Gäst 2024-04-10 12:18 ! Citera #
H 2024-04-09
Ge inte upp helt enkelt, du vet nu vad du behöver öva på och gör ett nytt försök när du känner dig redo. Men boka inte för tidigt bara för att utan kör så du själv känner att jag har koll på det här. Nervositet är normalt men känner du dig väl förberedd och att du har koll på allt du kan behöva ha koll på så kommer det gå bra.
Jo absolut, så ska det ju vara. Har haft mitt värsta år hittills och har inte hunnit återhämta mig från någon av dessa event, påverkade definitivt mig under körningen. Har fortfarande lust att ge upp totalt, delvis pga av pengar, och delvis pga måendet.
Får se om jag tar tag i det eller inte.
Vilket fall som helst så önskar jag lycka till till er andra :)
Gäst 2024-04-26 14:19 ! Citera #
Gäst 2024-04-09
Fick tyvärr underkänt, men vill ge credit till inspektören som var väldigt förstående och pedagogisk även om det blev som det blev.
Tror inte jag någonsin kört så illa som jag körde på provet, inte helt hundra på vad som hände där...
Känslan just nu är att ge upp, gick alldeles för dåligt :(
Vet att många kuggar första uppkörningen men många verkar skylla på stränga inspektörer, känner att det var helt rätt av honom att kugga mig så det känns ju kul...
Det är fullt förståeligt, vissa är helt enkelt stressade som personer och har lätt att bli lite onödigt stressiga i situationer där man egentligen inte behöver vara det. Själv är jag exakt likadan, men jag gjorde som jag själv sa och såg det mer som ”ännu en tur i bilen med min pappa / körskolan”, villket ledde till att jag klarade uppkörningen andra gången 10 april. Jag vill absolut inte pusha något men som jag sagt tidigare. Försök verkligen att inte se det som uppkörning och kör mycket lugnare än vad du tror att du behöver. Det är precis som ett tal var i skolan, ibland har man en tendens att rabbla igenom för snabbt vilket leder till att det låter stressat och man blir klar alldeles för snabbt som i sin tur leder till att man inte hade tid att tänka igenom det man sagt eller hur man lägger upp det. Så om du inte redan klarat uppkörningen, ta det lugnt! det löser sig :lol:
Gäst 2024-04-26 23:44 ! Citera #
Hade själv en körlektion dagen före min uppkörning som inte kändes 100%. Men det är okej, dagsform och så vidare. Så skulle det hända igen så behöver du inte bli orolig. Lita på din egna förmåga så ska du se att det går bättre nästa gång!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor