Start > Körkortsforum > Någon som svackat i körningen …

Någon som svackat i körningen men ändå klarat uppkörningen?

Gäst 2024-04-08 12:39 ! Citera #
Hej, hade en körlektion idag eftersom att jag har uppkörning imorgon. Kändes inte så bra på körlektionen, gjorde en del misstag som jag egentligen kanske inte brukar göra, medans andra delar som jag brukar ha svårare för satt lite bättre än vanligt. Känner mig väldigt omotiverad och besviken på mig själv, märkte som sagt att jag körde lite sämre än vanligt. Ju fler fel jag gjorde desto värre blev det. Läraren sa att jag ska skita i det och gå vidare eftersom att det bara kommer fortsätta att påverka mig negativt om jag hänger upp mig på felen, men det är jäkligt svårt att släppa när man inte mår bra och känner pressen.

Undrar egentligen mest om någon annan haft svacka precis innan uppkörningen men ändå lyckats klara det?
Rock 2024-04-08 14:17 ! Citera #
Körde en lektion innan min uppkörning. Körde fel på skyltar och misslyckades med fickparkeringen. Missade även att kolla döda vinkeln vid en cyckelbanna. Drog sen iväg och körde provet. Gick hur bra som helst och åkte hem med körkortet. Bara att släppa sånt !
Gäst 2024-04-08 15:31 ! Citera #
Rock 2024-04-08
Körde en lektion innan min uppkörning. Körde fel på skyltar och misslyckades med fickparkeringen. Missade även att kolla döda vinkeln vid en cyckelbanna. Drog sen iväg och körde provet. Gick hur bra som helst och åkte hem med körkortet. Bara att släppa sånt !
Tack! Känns lite bättre nu :) Får hoppas att man kommer in i rytmen imorgon.
Batboi 2024-04-09 12:41 ! Citera #
Hej! Hur gick uppkörningen idag? Kan verkligen känna igen mig i det du skriver! Jag känner mig väldigt duktig o ska köra upp snart men gör ändå misstag ibland och gör irriterande fel.
Gäst 2024-04-09 13:40 ! Citera #
Batboi 2024-04-09
Hej! Hur gick uppkörningen idag? Kan verkligen känna igen mig i det du skriver! Jag känner mig väldigt duktig o ska köra upp snart men gör ändå misstag ibland och gör irriterande fel.
Den är om ca 5 minuter så pulsen är hög ;)
Gäst 2024-04-09 13:50 ! Citera #
Uppdatera gärna hur det gick! Har uppkörning imorgon för andra gången då jag förra gången misslyckades på två saker som påverkades av stress så ska försöka ta det lugnare imorgon. Hejar på dig!
Gäst 2024-04-09 14:42 ! Citera #
Tips på hur man släpper sån? Jag har svårt med att inte tänker på vad min handledare och inspektörer sa om min körning. De får mig att känna att jag är långt ifrån redo.
Gäst 2024-04-09 16:31 ! Citera #
Gäst 2024-04-09
Tips på hur man släpper sån? Jag har svårt med att inte tänker på vad min handledare och inspektörer sa om min körning. De får mig att känna att jag är långt ifrån redo.
Jag är varken utbildad eller ett proffs men ett bra tips jag fick var som följer, tänk inte att det är uppkörning (kan vara svårt men försök), det är bara ännu en tur med bilen du tar och skulle det vara så att du kuggar den körningen så är det inte hela världen. Du kan boka en till inom kort och köra igen. När du sitter och stressar så är det någon på sjukhuset som precis har fått besked om att de har 3 timmar kvar att leva, så din värld går liksom inte under av att misslyckas. Det är en lektion för att bli bättre inför nästa gång! Försök heller inte fokusera på handledaren / uppkörningspersonen. Fokusera på trafiken och din omgivning och ta det lugnt. Ta ett par djupa andetag och stressa dig inte igenom provet. Stort lycka till när du väl tänker köra upp!
Gäst 2024-04-09 19:14 ! Citera #
Fick tyvärr underkänt, men vill ge credit till inspektören som var väldigt förstående och pedagogisk även om det blev som det blev.
Tror inte jag någonsin kört så illa som jag körde på provet, inte helt hundra på vad som hände där...
Känslan just nu är att ge upp, gick alldeles för dåligt :(
Vet att många kuggar första uppkörningen men många verkar skylla på stränga inspektörer, känner att det var helt rätt av honom att kugga mig så det känns ju kul...
H 2024-04-09 19:40 ! Citera #
Ge inte upp helt enkelt, du vet nu vad du behöver öva på och gör ett nytt försök när du känner dig redo. Men boka inte för tidigt bara för att utan kör så du själv känner att jag har koll på det här. Nervositet är normalt men känner du dig väl förberedd och att du har koll på allt du kan behöva ha koll på så kommer det gå bra.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor