Start > Körkortsforum > Hantera stress inför uppkörnin…

Hantera stress inför uppkörning

Elle 2024-03-31 15:58 ! Citera #
Hej hej, jag har en bokad uppkörning om lite mer än två veckor och är redan nu så sjukt nervös inför den. Det låter säker löjligt men jag känner verkligen att det börjar blir ett problem. Det blir liksom en negativ spiral då ju mer stressad jag blir inför själva uppkörningen blir jag stressad över att stressen kommer påverka min körning.

Jag undrar om det är någon annan som känt liknande och i så fall hur det löste sig?
Jag uppskattar verkligen alla tips :)
m 2024-03-31 16:20 ! Citera #
Jag tog en alvedon innan och då kändes det bättre men kanske också för man inbillar sig att man blir lugn.
Gäst 2024-03-31 17:43 ! Citera #
Elle 2024-03-31
Hej hej, jag har en bokad uppkörning om lite mer än två veckor och är redan nu så sjukt nervös inför den. Det låter säker löjligt men jag känner verkligen att det börjar blir ett problem. Det blir liksom en negativ spiral då ju mer stressad jag blir inför själva uppkörningen blir jag stressad över att stressen kommer påverka min körning.

Jag undrar om det är någon annan som känt liknande och i så fall hur det löste sig?
Jag uppskattar verkligen alla tips :)
Kände så också så jag väntade i ca 40min och lyssnade på musik som gjorde mig lugn och mentalt förberedde mig. Det gick galant.
Gäst 2024-04-01 15:55 ! Citera #
Äta banan är ett bra sätt att lunga nerverna, djupa andetag under tiden som du kör provet och samtidigt tänka att man bara är ute och övningskör

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 15:19
3
I dag 12:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor