Start > Körkortsforum > Jag vill ge upp på körkortet

Jag vill ge upp på körkortet

Gäst 2024-03-06 19:56 ! Citera #
Gäst 2024-02-28
Hej,
Jag har nu kört upp två gånger. Den första kuggade jag på grund av att jag körde fel i en tvåfilig rondell, den andra kuggade jag idag eftersom det var en landsväg med signal och jag skulle svänga vänster och det var grönt men det kom ett mötande fordon som också hade grönt och jag avvaktade för blev rädd och körde då inte när jag skulle kört. I princip så körde jag som om det var väjningsplikt när det egentligen var signaler. Instruktören sa att jag gjorde allt rätt och att jag skulle ha fått godkänt ifall det inte var för det. Men jag är verkligen helt slut, orkar inte och vågar inte kugga igen för dumma fel som jag inte gör i vanliga fall.
Självklart, du skall kämpa på! Du kommer ångra dig flera ggr i framtiden om du låter dig gå och tänka att det är inte värt.! Om man inte har körkort, då missar man flera jobbmöjligheter med största sannolikhet; det kommer göra ont att inte kunna skjutsa sina barn; att ha ett landställe; att inte kunna vara handledare när ditt barn vill lära sig köra bil. När du förstår vad du går missar och vill ta körkort när du blir äldre, kommer det kosta mer. Eftersom att du kommer börja från början : de färdigheter som du har fått kommer falla i glömskan. Det blir svårare att lära sig köra bil. Det handlar inte om teori då teori kan man lära sig på en vecka; det handlar om motorisk minne. När man är ung kan man lära sig köra bil väldigt snabbt, kanske det räcker med 10 lektioner. Varje år man blir äldre adderar du 1 körlektion till tills man passerat 30. När man passerat en viss ålder multipliceras det antal år man levt med 1,5 körlektion man behöver för att lära sig köra bil skapligt tills man blir 50. Och efter 50 multipliceras det med 2 så blir det ett rymligt antal lektioner man kan lära sig köra bil. Så sa det till mig min trafiklärare som läste någonstans forskning. Och då man har inte inräknat för körlektions prisutveckling.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor