Start > Körkortsforum > Jag vill ge upp på körkortet

Jag vill ge upp på körkortet

Gäst 2024-02-28 11:04 ! Citera #
Hej,
Jag har nu kört upp två gånger. Den första kuggade jag på grund av att jag körde fel i en tvåfilig rondell, den andra kuggade jag idag eftersom det var en landsväg med signal och jag skulle svänga vänster och det var grönt men det kom ett mötande fordon som också hade grönt och jag avvaktade för blev rädd och körde då inte när jag skulle kört. I princip så körde jag som om det var väjningsplikt när det egentligen var signaler. Instruktören sa att jag gjorde allt rätt och att jag skulle ha fått godkänt ifall det inte var för det. Men jag är verkligen helt slut, orkar inte och vågar inte kugga igen för dumma fel som jag inte gör i vanliga fall.
Gäst 2024-02-28 11:08 ! Citera #
Aldrig ge upp, jag förstår hur det känns.
Du kommer att klara, du är nära.

Lycka till
77 2024-02-28 20:09 ! Citera #
Gäst 2024-02-28
Hej,
Jag har nu kört upp två gånger. Den första kuggade jag på grund av att jag körde fel i en tvåfilig rondell, den andra kuggade jag idag eftersom det var en landsväg med signal och jag skulle svänga vänster och det var grönt men det kom ett mötande fordon som också hade grönt och jag avvaktade för blev rädd och körde då inte när jag skulle kört. I princip så körde jag som om det var väjningsplikt när det egentligen var signaler. Instruktören sa att jag gjorde allt rätt och att jag skulle ha fått godkänt ifall det inte var för det. Men jag är verkligen helt slut, orkar inte och vågar inte kugga igen för dumma fel som jag inte gör i vanliga fall.
Som man alltid säger, ge inte upp. Snart sitter det, stressa inte upp dig. Ta det som det kommer och kom ihåg att mängdträna mycket om du har möjlighet till det.

Lycka till!!!
Nervös 2024-02-29 08:35 ! Citera #
Gäst 2024-02-28
Hej,
Jag har nu kört upp två gånger. Den första kuggade jag på grund av att jag körde fel i en tvåfilig rondell, den andra kuggade jag idag eftersom det var en landsväg med signal och jag skulle svänga vänster och det var grönt men det kom ett mötande fordon som också hade grönt och jag avvaktade för blev rädd och körde då inte när jag skulle kört. I princip så körde jag som om det var väjningsplikt när det egentligen var signaler. Instruktören sa att jag gjorde allt rätt och att jag skulle ha fått godkänt ifall det inte var för det. Men jag är verkligen helt slut, orkar inte och vågar inte kugga igen för dumma fel som jag inte gör i vanliga fall.
Åhh, ge inte upp! Du är så nära och när du väl tar kortet kommer du inse hur glad och stark du är för att inte ha gett upp. Du klarar det här!!
Gäst 2024-02-29 13:20 ! Citera #
Fortsätt att öva och köra upp och köra upp igen ! Ge aldrig upp! Jag gav upp före gången men måste man börja från börja. Så trist men kostnader blir jätte höga! Så ge inte upp när du är så nära!
Gäst 2024-02-29 21:51 ! Citera #
Öva mer på förståelse och lär dig att bedöma det du ser så att du kan agera som det är tänkt. Övningskör när det är mycket trafik och på nya platser där du ska jobba självständigt och inte ha någon som berättar för dig hur du ska göra
Emmis 2024-03-03 14:45 ! Citera #
Känner med dig. Jag körde upp och kuggade. Har sådan ångest för att jag ska göra plötsliga utfall och fel nästa gång. Man är väldigt nervös och det resulterar ju i att det blir stressat och man kan bli rädd. Även bli osäker och tänka fel. Och så blir det fel bara. Jag ska köra upp på fredag och är helt säker på att jag kommer att få ngt svårt och klanta till mig. Jag tror att det är så att vissa behöver göra misstag vid uppkörningar för att sedan bli bra på de också. Det kräver tid, pengar och mod. Du vet ju inte hur det går nästa gång om du inte försöker. Ge nu inte upp det här. Jag tror på dig!
Gäst 2024-03-03 20:40 ! Citera #
Jag tog på tredje, kämpa vidare!
Lindha 2024-03-04 14:53 ! Citera #
BARA FORTSÄTT!!!!
Jag tog mitt körkort i Oktober-1995, på första försöket.. Körde bil dagligen i 18 år, tills körkortet blev återkallat pga olika orsaker… och det är snart 11 år sen, nu är jag på g igen och har snart mitt körkort igen lagom innan mitt barnbarn kommer i Augusti!!

SÅ GE INTE UPP DU KOMMER KLARA DET
Nicke 2024-03-06 18:28 ! Citera #
Gäst 2024-02-28
Hej,
Jag har nu kört upp två gånger. Den första kuggade jag på grund av att jag körde fel i en tvåfilig rondell, den andra kuggade jag idag eftersom det var en landsväg med signal och jag skulle svänga vänster och det var grönt men det kom ett mötande fordon som också hade grönt och jag avvaktade för blev rädd och körde då inte när jag skulle kört. I princip så körde jag som om det var väjningsplikt när det egentligen var signaler. Instruktören sa att jag gjorde allt rätt och att jag skulle ha fått godkänt ifall det inte var för det. Men jag är verkligen helt slut, orkar inte och vågar inte kugga igen för dumma fel som jag inte gör i vanliga fall.
Är förmodligen lika bra att ge upp. Vissa är inte menade att ha körkort, och särskilt inte när man håller på att göra såna fel som du gjorde.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest