Emmis 2024-01-16
Jag har övningskört sedan maj, 2ggr/vecka med körskolan. Jag har även kört alla mina semester veckor. Har slutat räkna antal lektioner. Jag bad om att få skriva teoriprovet och klarade det med endast 6 fel. Jag är klar med riskettan och halkan. MEN.....
Varje körlektion så gör jag fel.
Fel placering i de små rondellerna.
För lite avsökning vid obevakade övergångsställen vilket resulterar i att jag har mindre avstånd än 20 meter (har ca 5-10 meter).
Tar ibland inte luckorna i rondellerna.
Gasar inte på i stadstrafik.
Är rädd för att köra om lastbilar och bussar på motorväg och håller inte hastigheten vid omkörning (har hittills gjort 5 omkörningar i mitt liv).
Jag undrade idag hur långt tid det kan ta till uppkörning och min körlärare svarade att : ”- Det är upp till dig. Du måste sluta med att vara så negativ och skärpa till dig, sluta vara rädd och tro på dig själv”.
Just nu känns allt helt obeskrivligt ouppnåeligt. Jag är 51 år. Halva lönen går till det här jävla körkortet varje månad och jag är fan helt slut. Vad ska jag göra?
Varje körlektion så gör jag fel.
Fel placering i de små rondellerna.
För lite avsökning vid obevakade övergångsställen vilket resulterar i att jag har mindre avstånd än 20 meter (har ca 5-10 meter).
Tar ibland inte luckorna i rondellerna.
Gasar inte på i stadstrafik.
Är rädd för att köra om lastbilar och bussar på motorväg och håller inte hastigheten vid omkörning (har hittills gjort 5 omkörningar i mitt liv).
Jag undrade idag hur långt tid det kan ta till uppkörning och min körlärare svarade att : ”- Det är upp till dig. Du måste sluta med att vara så negativ och skärpa till dig, sluta vara rädd och tro på dig själv”.
Just nu känns allt helt obeskrivligt ouppnåeligt. Jag är 51 år. Halva lönen går till det här jävla körkortet varje månad och jag är fan helt slut. Vad ska jag göra?
Försök att hitta någon bekant att övningsköra med, kör , kör, kör, bryr dig inte hur många timmar det kommer att ta, eller om negativa kommentarer, det blir en dag du kommer att känna dig redo. Ha tålamod med dig själv. Du kommer att klara detta, stressa inte. Det kommer kanske betyda att du blir tvungen att göra om teoriprovet, det blir bättre än att slösa pengar med att chansa med körprov, (det gjorde jag, , chansade för att tiden för teoriprovet skulle gå ut, och bara slösade pengar). Bäst är att göra provet när man känner sig säkert . lycka till!