Start > Körkortsforum > Känns som om det här med körko…

Känns som om det här med körkortet aldrig kommer att bli klart

Emmis 2024-01-16 20:04 ! Citera #
Jag har övningskört sedan maj, 2ggr/vecka med körskolan. Jag har även kört alla mina semester veckor. Har slutat räkna antal lektioner. Jag bad om att få skriva teoriprovet och klarade det med endast 6 fel. Jag är klar med riskettan och halkan. MEN.....

Varje körlektion så gör jag fel.
Fel placering i de små rondellerna.
För lite avsökning vid obevakade övergångsställen vilket resulterar i att jag har mindre avstånd än 20 meter (har ca 5-10 meter).
Tar ibland inte luckorna i rondellerna.
Gasar inte på i stadstrafik.
Är rädd för att köra om lastbilar och bussar på motorväg och håller inte hastigheten vid omkörning (har hittills gjort 5 omkörningar i mitt liv).

Jag undrade idag hur långt tid det kan ta till uppkörning och min körlärare svarade att : ”- Det är upp till dig. Du måste sluta med att vara så negativ och skärpa till dig, sluta vara rädd och tro på dig själv”.

Just nu känns allt helt obeskrivligt ouppnåeligt. Jag är 51 år. Halva lönen går till det här jävla körkortet varje månad och jag är fan helt slut. Vad ska jag göra?
Gäst 2024-01-16 21:51 ! Citera #
SUCK :(
Klara 2024-01-16 23:39 ! Citera #
Kom ihåg att ett körprov inte behöver vara 100% felfritt, helheten som räknas och gör du en miss på ett ställe kan du få chansen att göra rätt en stund senare! Och kuggar du så är det bara att försöka igen! Sen kan man ha tur och otur med inspektörer, precis som med allt annat i livet. Men låter mest som att du tvivlar på dig själv, du kommer klara det! Första, andra, tredje försöket spelar ingen roll, give it a try
Gäst 2024-01-17 19:37 ! Citera #
Jag tror på dig!!
Jag tycker att du ska boka, antingen själv eller genom körskolan, och kör upp i en mindre stad med mindre trafik alltså runt 9-10 tiden, för då behöver du inte möta så mycket bilar och rondellerna är väldigt tomma! Kolla om någon kan övningsköra med dig som inte är körskollärare och se vad de säger, samt när du sitter i passagerarsätet så se till att tänka sig att du kör eller är inspektör, vad gör den brevid dig och vad skulle du gjort!
På uppkörningen hamnar du också i ”game-mode”, så jag körde bättre då!
Gäst 2024-02-03 08:58 ! Citera #
Gäst 2024-01-17
Jag tror på dig!!
Jag tycker att du ska boka, antingen själv eller genom körskolan, och kör upp i en mindre stad med mindre trafik alltså runt 9-10 tiden, för då behöver du inte möta så mycket bilar och rondellerna är väldigt tomma! Kolla om någon kan övningsköra med dig som inte är körskollärare och se vad de säger, samt när du sitter i passagerarsätet så se till att tänka sig att du kör eller är inspektör, vad gör den brevid dig och vad skulle du gjort!
På uppkörningen hamnar du också i ”game-mode”, så jag körde bättre då!
:) Åhh tack för din pepp! Det där behövde jag få läsa. Tack för din tro på mig, fast vi inte ens känner varandra// Emmis
Gäst 2024-02-03 08:59 ! Citera #
Klara 2024-01-16
Kom ihåg att ett körprov inte behöver vara 100% felfritt, helheten som räknas och gör du en miss på ett ställe kan du få chansen att göra rätt en stund senare! Och kuggar du så är det bara att försöka igen! Sen kan man ha tur och otur med inspektörer, precis som med allt annat i livet. Men låter mest som att du tvivlar på dig själv, du kommer klara det! Första, andra, tredje försöket spelar ingen roll, give it a try
Tack snälla för din fina omtanke. och info! Det tar jag till mig och fortsätter kämpa// Emmis
Gäst 2024-02-03 13:47 ! Citera #
Jag rekommenderar Karlskoga! Sån lätt rutt, jag körde vid 09, dom var såååå trevliga allihop! Alla vi hejar på dig, det är bara att boka, om det var små misstag på första så kan det vara vara nerver och då bokar du bara om, om det var något större fel öva lite till och sen boka igen, du kommer tillslut få detdär körkortet och om några år kommer det inte spela roll hur lång tid det tog :lol:
Gäst 2024-02-03 16:19 ! Citera #
Hej Emmis!

Jag känner igen mig lite, körde alltid dåligt när jag körde med trafikskolan och bättre när jag övningskörde med min pappa.

Har du någon som du kan övningsköra med, någon kompis eller anhörig?

Jag tror att du är duktig och kunnig förare men att du kanske förlitar dig för mycket på
läraren när du ute och kör så testa och köra med någon annan. Lita på dig själv! Du kan!

Kram
Hultin 2024-02-03 17:14 ! Citera #
Hej!

jag tror helt ärligt du gör dig själv en jäkla otjänst om du nu är orolig för provet, och alltså inte känner dig orolig att du efter klarat prov kan köra bil lixom, att dra ut på det så mycket, försök komma till skott.

Din körskolelärare kommer ALLTID hitta småsaker, och normalt så fäller inte Provuträttaren dig för små skit. Jag tex missade heeeelt en höger regel mindre än minuten in i min första och sista uppkörning, men det gick vägen för jag påpekade fel och vad jag skulle gjort.

Glöm inte vrida på huvudet som en uggla så fixar du lappen, det tror jag. Man gör det svårare i huvudet än det ofta är, som så mycket annat :P
Gäst 2024-02-07 19:11 ! Citera #
Sitter i samma sits, var for rädd att köra bil, men sent kom jag på att det kan vara säkrare om jag kör bil än annan gör det forutsatt att jag lar mig köra bil; rädslan försvann

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov