Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen 8 ggr

Kuggade uppkörningen 8 ggr

SAF SAF 2023-04-13 12:23 ! Citera #
Jag kuggade för åttonde gången min uppkörning idag! Mitt självförtroende och min ekonomi ligger i botten. Jag håller på att ge upp och sluta tänka på att ta körkort. Jag försökte om och om igen att få det där lilla kortet men det gick inte bra för mig. Jag har spenderat mer än 50k på att plugga för mitt körkort och det känns som att jag har kastat mina pengar i sjön.

Mitt teoriprov ska går ut imorgon. Jag klarade teoriprovet på första försöket och jag oroar mig inte för att klara det igen på första försöket. Men min oro är att jag blev utbränd och trött på körlektionen och uppkörningen och det känns som att man inte kommer någonstans. Jag körde båda med privat och trafik skola. jag har tagit nästa 70 körlektioner med trafikskola och alla dessa lektioner hjälper inte till att klara uppkörningen.

Vad ska jag göra nu, ska jag ta en paus och vila en stund och bygga upp mitt självförtroende och spara pengar till nästa gång eller ska jag överhuvudtaget sluta tänka på körkort?
hanna 2023-04-13 14:10 ! Citera #
Fan vad trist. tycker du ska spara lite pengar, försöka köra med handledare ändå om du har nån, och sikta på att ta det till hösten kanske? klart du inte ska ge dig. träna/tänk extra på det som gör att du kuggat.
Gäst 2023-04-13 15:41 ! Citera #
hanna 2023-04-13
Fan vad trist. tycker du ska spara lite pengar, försöka köra med handledare ändå om du har nån, och sikta på att ta det till hösten kanske? klart du inte ska ge dig. träna/tänk extra på det som gör att du kuggat.
Tack, jag tänkte ta en paus i ungefär en och en halv månad och sedan börja träna igen i början av sommaren. Till hösten blir jag upptagen eftersom jag ska börja på universitetet.
P 2023-04-15 20:41 ! Citera #
Jag tycker inte du borde ha körkort. 70 körlektioner borde vara nåt slags rekord.
Gäst 2023-04-16 13:08 ! Citera #
P 2023-04-15
Jag tycker inte du borde ha körkort. 70 körlektioner borde vara nåt slags rekord.
Alla lär sig olika snabbt. Bara för att TS inte lär sig lika snabbt som dig innebär det att hen inte borde ha körkort.
ellada 2023-04-16 16:41 ! Citera #
@ SAF SAF
Vad fick du för (skriftliga) kommentarer från inspektören?
Hund 2023-04-16 20:27 ! Citera #
Är i ungefär samma sits som du. Gjort flera uppkörningar och dessutom gjort teoriprovet tre gånger för dom två andra gick ut. Det suger verkligen att ta körkortet. Känns som att jag har fastnat och har svårt att bli bättre på att köra konsistent. Att köra med inspektörer och trafiklärare gör mig nervös och stressad även fast jag har kört i några år nu. Däremot blir jag inte det när jag kör med min handledare. Att alltid köra konsistent och utan att göra några misstag som kan vara farliga eller att glömma bort grejer är fortfarande svårt för mig.

Men om du redan klarat teoriprovet så lär det nog inte vara så extremt svårt att klara den igen. Men du måste plugga återigen för att inte tappa på teorin du lärt dig hittils. Tyvärr så används inte allt från teoriböckerna i trafiken dagligen så man lär nog glömma bort några delar av den.
@Hund 2023-04-17 16:13 ! Citera #
Hund 2023-04-16
Är i ungefär samma sits som du. Gjort flera uppkörningar och dessutom gjort teoriprovet tre gånger för dom två andra gick ut. Det suger verkligen att ta körkortet. Känns som att jag har fastnat och har svårt att bli bättre på att köra konsistent. Att köra med inspektörer och trafiklärare gör mig nervös och stressad även fast jag har kört i några år nu. Däremot blir jag inte det när jag kör med min handledare. Att alltid köra konsistent och utan att göra några misstag som kan vara farliga eller att glömma bort grejer är fortfarande svårt för mig.

Men om du redan klarat teoriprovet så lär det nog inte vara så extremt svårt att klara den igen. Men du måste plugga återigen för att inte tappa på teorin du lärt dig hittils. Tyvärr så används inte allt från teoriböckerna i trafiken dagligen så man lär nog glömma bort några delar av den.
Tack för inspirtionen och tips. Det som är svårt för mig är att köra bra hela tiden, och dessutom är stress ett problem för mig, särskilt när jag kör med trafikinspektören. Nervositeten tar över mig och det leder till att jag glömmer några instruktionerna som trafikinspektören ger mig, vilket i sin tur leder till att jag gör misstag. Jag har inga problem när det gäller teoriprovet; jag klarade det på första försöket och nu känner jag mig säker på att klara det igen utan problem, eftersom jag har lärt mig mycket från mina övningskörningar och praktisk erfarenhet.

Jag hoppas att vi klarar körkortsprovet och att vi en dag får godkänt och får det där lilla kortet. Ge inte upp, vi kan klara det! Vi behöver bara fortsätta att öva och försöka igen och igen.
Gäst 2023-04-18 08:33 ! Citera #
Jag hade en dubbellektion innan uppkörningen för lugna nerverna lite, gjorde min uppkörning igår och klara det, var inställd på jag skulle kugga men det gick bra. Har kört privat en del och övade mycket i uppkörningsområdet. Jag hade kört totalt 6 körlektioner i skolan och lärde mig mycket på de lektionerna. jag har inget standard jobb utan är ledig visa vardagar så har haft möjligheten att köra under morgonen/dagen samt man är utvilad också vilket gör jag lär mig bättre och kör bättre
Ann 2023-04-18 20:44 ! Citera #
Vet vart du bor, men om du bor i Sthlm skulle jag åka till en mindre ort. Lite lättare dådet inte har samma stadstrafik som i en storstad.
Sunne trafikskola ska vara väldigt bra och lektionerna kostar mindre än hälften som i en storstad. Gotland ska också vara bra.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo