Viktigt med bekväma skor?
Jag undrar om det är någon stor skillnad på om man kör i sandaler, vinterkängor, ballerinaskor, gymnastikskor eller skor med klack?
Hej, mina föräldrar, framför allt mamma, påpekar alltid att jag måste ta på mig riktiga skor, men jag tycker inte att det spelar någon roll. Du känner själv vad du trivs i och omm du har kontroll. Jag känner mig lika bekväm i vinterstövlarna som i sandaletter med 5 cm klack. Det är helt upp till dig.
lycka till
Hej hej!
Jag håller med om att det är du själv som avgör vilken som känns lämpligast att köra med. Jag själv föredrar vanliga sportskor, tygskor eftersom jag tycker de är bekvämare att köra med. För det ska ju trots allt vara bekvämt att köra bil så om det är skor som inte är sköna tycker jag att man kan skippa de under körningen. Man kan ju ha med sig de och ta på de när man inte kör bil. Så det är egentligen upp till dig själv och skiljer sig från individ till individ, vilken skor som man bör välja eller hur det känns att köra med en viss typ av skor.
Lycka till med val av skor!
Jag kör helst med skateskor eller gympaskor. Provade gummistövlar en gång, men då slirade jag rätt mkt på kopplingen.. Sandaler är förbjudet när jag kör hemma, eftersom pappa påstår att man kan fastna i pedalerna (alltså att pedalen fastnar mellan foten och skon) vilket jag kan förstå. Kan inte ens gå i klackskor så skulle aldrig komma mig för att köra i det
Självklart ska man ha bekväma skor på sig. Se till att innan uppkörning ha klart för dig vilka och övningskör sedan med dessa.
Jag bjuder på en skröna från 80-talet då en kompis-kompis körde upp på sommaren. Hon sparkade som vanligt av sig sina körobekväma skor och körde i väg i familjebilen enligt inspektörens anvisningar. Kom tillbaka och visste med sig en del felaktigheter. Inspektören ”mässade” över dessa men sammanfattade att hon ändå var godkänd och överlämnade körkortet (på den tiden var kk redan tillverkat inför förarprovet). Båda gick ur bilen och tjejen sprang runt för att krama och tacka inspektören när han ser att hon är barfota… Hon fick behålla kortet, men den inspektören lär aldrig mer ha gjort om misstaget att inte kolla elevens skor…
Som 19 åring kanske man inte har dem största erfarenheterna, men av dem erfarenheterna jag har så underlättar det ganska mycket med en ”bra” sko, än att köra med t.ex sandaler. Man får bättre ”känsla”. Det är till och med olagligt i vissa länder (Brasilien,Chile t.ex) att köra med sandaler (flip-flop m.m)!
Intressant inlägg om vad som gäller i Chile och Brasilien
Personligen tycker jag att det känns bra att köra i gymnastikskor som är lätta och som man får bra känsla. Och det är ju skönt om de är snygga också
Jag körde hur länge som helst men vanliga typ convers och en dag skulle jag och mamma på stan och jag skulle köra och jag råkade ha på mig skor men klack och jag kände när jag ställde in stolen att jag inte kommer att klara av att köra med klack, så jag hämtade mina ”kör skor” heheheh fast man lär sig med alla skor. Men på uppkörning ska man någ ha skor som man vet att man kör bäst i!
Lycka till
Jag skulle nog säga att det beror på vilket väder det är, om det är en kall december kväll och du gått omkring i gympa skor för att sedan köra bil kanske du inte har så bra känsel i fötterna eller nått
Jag tycker det spelar en stor roll! När jag övningskörde förra veckan hade jag ett par sneakers som blev väldigt hala p.g.a regn. Kändes som att jag skulle tappa kopplingen hela tiden
Senaste foruminläggen
Rubrik