Start > Körkortsforum > Viktigt med bekväma skor?

Viktigt med bekväma skor?

tonk 2010-09-23 15:51 ! Citera #
Jag tycker det är viktigt i allafall. förut när jag övningskörde med brorsan så provade jag med flipflops och det gick inge vidare du, fick köra barfota då haha.
RIKTAD 2010-09-24 14:34 ! Citera #
Carolin
Jag undrar om det är någon stor skillnad på om man kör i sandaler, vinterkängor, ballerinaskor, gymnastikskor eller skor med klack?



du får ej köra med sandaler eller skor som inte täcker runt hälen fram till tårna, utan du måste ha heltäckande skor, barfota har jag hört att man inte heller får köra med men jag är lite osäker där.
Gäst 2010-09-26 17:37 ! Citera #
Jag kan tänka mig att vinterkängor kan upplevas som stora och bökiga och därför kanske lite svåra att parera fötterna rätt? Själv kör jag i Converse, de är små och nätta ;)

Har också hört det där med sandaler, det var någon som hade fastnat i gasen och fick inte loss foten, vilket resulterade i att h*n fick köra ned i diket eller vad det var.
robbo 2010-09-27 19:23 ! Citera #
Kör också med Converse, skulle vilja köra med kängor men inbillar mig att jag inte skulle ha samma känsla då jag trycker på gasen/bromsen?

Ingen annan som tycker att det är jobbigt att köra med blöta skor förövrigt? Jag tycker man liksom glider bara man sätter foten på pedalerna :lol:
TonyG 2010-10-27 12:40 ! Citera #
Enligt egen erfarenhet är ”Car Shoe” grym att köra bil i, precis samma med ett par klassiska Tod’s med de typiska ”gumminos” under. Tunna skor med skön känsla i. Är väl kanske svårt att motivera ett skoköp för dryga 500 dollar bara för att de är sköna att köra bil i kanske. :lol: Annars är tunnare sneakers, t.ex. Converse Chuck Tailors sköna.

Det sämsta jag har kört bli i är mina låga Hunterstövlar, slutar mitt på vaden och fastnar ALLTID i kåpan under ratten när man kopplar, ofta med s.k. ”kärringstopp” till följd.
LinneaChristina 2010-11-14 10:32 ! Citera #
Det svåraste tycker jag är att köra i riktigt grova skor. Man har inte riktigt koll på var man har fötterna och kan i värsta fall råka trycka på fel pedal eller kanske två pedaler samtidigt... Tunna skor, typ ballerinaskor, tycker jag bara gör det enklare, man känner helt enkelt mycket bättre var man har fötterna! Tror inte jag skulle ha några problem att köra barfota men då skulle väl mamma och pappa gå i taket! ;)
Gäst 2010-11-14 17:22 ! Citera #
Jag tror att skor spelar väldigt stor roll. Själv tenderar mina stora vinterkängor att fastna när jag ska trycka ner kopplingen m.m. Det kan gå riktigt illa om man råkar t ex fastna med gasen. Vad tror ni?
Gäst 2010-11-15 15:57 ! Citera #
Jag känner faktiskt en viss skillnad beroende på vilka skor man har på sig då man kör. Med tunna sommarskor så känner man av pedalerna bättre, men med tunga och tjocka kängor under vintern så kan man lätt gasa på/bromsa lite för mycket då man inte känner av pedalerna lika bra. Men det är bara en vanesak.
Gäst 2010-11-23 13:03 ! Citera #
Jag tycker det underlättar mycket om man har bra skor som sitter hårt och är hårt knytna, har kört i tygskor och de är inte speciellt skönt tycker jag, och du ska helst inte köra barfota det går bara dåligt då.
Hannowh 2010-11-23 22:18 ! Citera #
Skor är det viktigaste att tänka på när man är nybörjare. Högklackat kan göra det svårare att hutta dragläget osv när man inte kör bil i några år. Jag kör med vinterkänger nu och jag tycker det är hur underbart som helst varmt o skönt. På sommarn ska man nog undvika flipflops och halvskor som lätt fasnar och likande!
MVH hanna

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov