Start > Körkortsforum > LÄTTAST ORT I SVERIGE ATT KÖRA…

LÄTTAST ORT I SVERIGE ATT KÖRA UPP I?

Körkort 2023-01-20 18:27 ! Citera #
Utav av nyfikenhet- vilka städer är de lättaste att köra upp i södra Sverige? Och varför?

Har redan körkortet men är väldigt nyfiken då min vänner beskriver vissa städer som dag och natt gällande uppkörningen.
Gäst 2023-01-20 22:04 ! Citera #
Vilka städer pratar dom om då?

Jag har kört upp 5 ggr på höglandet och klarat det alla gånger.
Frågan är ju om det säger mer om min förmåga eller platsen?
Anledningen att jag körde upp just där är enkel, det är där jag bor!
Gäst 2023-01-20 22:15 ! Citera #
Gäst 2023-01-20
Vilka städer pratar dom om då?

Jag har kört upp 5 ggr på höglandet och klarat det alla gånger.
Frågan är ju om det säger mer om min förmåga eller platsen?
Anledningen att jag körde upp just där är enkel, det är där jag bor!
Vart körde du upp? Exempelvis säger de Helsingborg, Malmö, Växsjö är mycket svårare än exempelvis Halmstad och Ängelholm. Är det verkligen så stor skillnad mellan städer?
Duh 2023-01-21 11:39 ! Citera #
Gäst 2023-01-20
Vart körde du upp? Exempelvis säger de Helsingborg, Malmö, Växsjö är mycket svårare än exempelvis Halmstad och Ängelholm. Är det verkligen så stor skillnad mellan städer?
Ja, men det är väl helt logiskt att det är olika svårighetsgrad beroende på stad..
Gäst 2023-01-21 11:59 ! Citera #
Gäst 2023-01-20
Tror du det är lika svårt att köra upp i Arvidsjaur med en gatan utan trafikljus än tex Stockholm med miljontals skyltar och el sparkcyklar höger och vänster med spårvagn som kör jämsidig din sida?!

Tänk själv lite...
Gäst 2023-01-21 16:18 ! Citera #
Gäst 2023-01-21
Tror du det är lika svårt att köra upp i Arvidsjaur med en gatan utan trafikljus än tex Stockholm med miljontals skyltar och el sparkcyklar höger och vänster med spårvagn som kör jämsidig din sida?!

Tänk själv lite...
Fast kan man köra så ska man köra i vilken stad som helst oavsett hur mycket man ska hålla koll på! Vad är meningen med att köra upp i en håla när man kör i storstäder för det mesta?
Gäst 2023-01-21 16:41 ! Citera #
Gäst 2023-01-20
Vetlanda och Eksjö.
Det som kan skilja stora och små städer är mängden trafik.
Men med det sagt ska man ändå visa att man kan hantera sitt fordon i rondell, rödljus, v sväng landsväg och så vidare.
Jag skulle säga att det hänger mer på att man känner till området man kör i, än hur stor staden är.
Den krassa sanningen är att om man kan köra så kuggar man inte.
Är man så nervös att man gör bort sig så är det undermedvetet att man inte kan.
Gäst 2023-01-21 22:44 ! Citera #
Enligt statistik så är det

Luleå med 64,62% Godkänt
Varav
52,75% godkänt privat
77,74% godkänt med trafikskola

Svårast är
Helsingborg med 36,54% Godkänt
Varav
18,32% godkänt privat
55,61% godkänt med trafikskola

Källa Trafikverket.se
kk 2023-09-20 17:54 ! Citera #
..omänskligare land än sverige gällande körkort får man leta efter byråkratpack,,
kk 2023-09-20 17:55 ! Citera #
..omänskligare land än sverige gällande körkort får man leta efter byråkratpack,, :(

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 18:04
3
I dag 18:02
10
I dag 00:37
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo