Start > Körkortsforum > Börjar tappa hoppet över körko…

Börjar tappa hoppet över körkortet

lkkm, 2022-11-24 18:48 ! Citera #
Tog också mitt körkort på 5´e försök. Jag vet hur det känns, att man är trött och inte orkar mer. Men det jag kan säga, om jag klarade det kan du också göra det. Jag försökte alltid ha motivationen på topp och försökte peppa mig själv ändå om jag inte kände för det. Så länge det inte sker ingripning kommer du att klara det, så det främsta tipset för dig som jag kan säga är att köra trafiksäkert. Miljökörning och de andra grejerna är ju också definitivt viktiga men om du kör trafiksäkert kommer du att klara det. tappa inte hoppet :)
Lina 2022-11-24 20:35 ! Citera #
Tack för den peppande kommentaren. Det betyder så mycket för mig. Jag har uppkörning 2 dec. Önska mig lycka till.
Lina 2022-12-09 02:17 ! Citera #
Det är så overkligt att jag idag håller i mitt körkort! Jag blev godkänd på mitt körprov!
Kalle 2022-12-29 21:01 ! Citera #
Lina 2022-12-09
Det är så overkligt att jag idag håller i mitt körkort! Jag blev godkänd på mitt körprov!
Stort grattis!!
Anonym 2022-12-30 00:36 ! Citera #
Kunde inte klara mig efter jag kört 6 gånger.. Så besviken… Känns som att även om jag klarar mig efter 7 gången, kommer jag inte vara lika glad… Besviken för att jag hade mål att klara mig den år i 2022… Körde 66 gånger(dagar) både skolan och privat… jag känner mig självsäker när jag kör bil och inte rädd alls att börja köra själv… Orättvis när man inte gjorde fel alls sen kommer man på parkeringen och hör att Tyvärr du inte Godkänd idag… sen när man gör fel då man bara besviken på sig själv och kommer den känsla att man börjar känna sig osäker på om den dag kommer när man klarar sig och hör av inspektören Grattis du är Godkänd…………………:/
Gäst 2023-01-02 23:10 ! Citera #
Kuggade idag för sjätte gången. Tro mig finns alltid någon som har det värre! :)
Har mitt sjunde försök imorgon! Får se hur de går……
Gäst 2023-01-07 21:58 ! Citera #
Ger inte upp. Aldrig!
Ron 2023-01-08 14:45 ! Citera #
Vad har du fallit på i uppkörning? Något som är känsligt är att man kanske har för hög växel i körning i villakvarter. Kanske inte fått ner farten innan hastighet sänkts från exempelvis 70 ned till 50. Måste ha ner farten innan skylten. Vid hastighetsskyltar, ligg ett par km under så du har marginal. Om du gör ett fel, så ha en rimlig förklaring till varför du gjorde så, bortförklara aldrig. Tex om du missat vilken hastighet det är och du råkar köra 70 på 90 väg, så förklara att du missat vilken hastighet det var och tar det säkra att hålla 70 km/h. And, newer give up.
Gäst 2023-01-09 23:13 ! Citera #
Dom tar inte med vad du säger i en bedömning, det är det du visar med bilen som bedöms.

Det finns däremot något som heter situationsanpassad fråga, då ställer inspektören frågan och först då tar dom med det i en bedömning, men då säger dom att det är en sådan fråga först innan dom ställer den.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov